Statusrapport UKE 22

Litt forsinket dette da men….

 

TERMIN: Februar (Akkurat når sier jeg ikke enda)

UKE: 22

TID IGJEN TIL TERMIN:  125 dager

NESTE KONTROLL: Mandag 24. Oktober

KJØNN: Babyboy <3

UTÅLMODIG: Nei ikke enda, føler jeg trenger tia. Mye som skal ordnes før babyen kommer, slik som å finne ny leilighet, bli ferdig med en eksamen og forhåpentligvis rekke å kjøre opp. Så jeg trenger tia. Å være gravid er så herlig og koselig, og jeg nyter hver dag. Synes tiden har gått kjempe fort allerede. Men jeg gleder meg sykt til å få møte babyen in real!

HODET NED: Nei

AKTIVITET INNENFRA: Masse! Gjennom hele dagen. Og det er så fantastisk. Nå er sparkene harde så de kjennes godt fra utsiden av magen. Jeg smiler og blir så glad hver gang jeg kjenner spark. Det er helt ubeskrivelig hvor herlig det føles.

BESTEMT NAVN: Jeg er ganske sikker på at vi har bestemt navn ja. Har iallefall et navn som er en stor favoritt, så det blir nok det navnet 🙂 Men jeg kan røpe at vi skal ha 2 navn..

VEKTØKNING:  4 kg så langt. Holder meg innenfor anbefalt vektøkning per periode. Har fortsatt noen kilo å gå på. Holder meg i form og trener som anbefalt og satser på å ikke gå opp mer enn det som er normalt og anbefalt.

VANN I KROPPEN: Nei, heldigvis ikke. Håper jeg slipper det.

BARNEROM: Langt ifra… Først må vi flytte herfra, for her er det ikke plass til en baby. Det er så vidt plass til mine egne klær. Så vi er på utkikk etter noe annet.. Men stresser ikke med det.

UTSTYR: Har det meste allerede, mangler bare de “store” tingene. Synes det er så koselig å kjøpe inn ting til lillegull, og prioriterer det fremfor å shoppe til meg selv. Derfor ble jeg ferdig fort.

MANGLENDE UTSTYR: Vogn med tilbehør (vognpose, saueskinn osv), bilstol, seng med tilbehør (dyne, sprinkelbeskytter, osv) Gleder meg til å handle inn resten. Vet jo hva jeg vil ha så det blir en lett oppgave.

STREKKMERKER: Ingen enda, og håper det fortsetter slik. Jeg følger alle råd for å unngå strekkmerker og satser på at jeg er like heldig som mamma, hun fikk heller ingen. Magen er ikke så stor enda, men jeg er livredd for å få store strekkmerker på magen når den blir diger.

MELK I BRYSTENE: Litt tidlig kanskje?

OM FØDSELEN: Skummelt! Gleder meg til å gå på fødselsforberedende kurs. Håper det gir meg et litt annet syn på ting. Jeg har hørt gode fødselshistorier, og skumle historier. Men det er jo så forskjellig hvordan folk oppfatter en fødsel og hvilken smerteterskel man har. Så jeg vet jo ikke hva som venter meg…

PLAGER: Litt ryggplager pga en ryggsykdom (!?) jeg har, det er vell det eneste. SÅ jeg klager ikke. Var også litt kvalm de første ukene, men kastet ikke opp og synes ikke det var så ille.

OPPEGÅENDE: Very much. Men merker kondisen har blitt litt dårligere. Før graviditeten var jeg en ivrig jogger som endelig hadde fått bedre kondis. Men da jeg ble gravid måtte jeg slutte med jogging av ulike årsaker. Prøver å holde meg i form ved å gå lange turer og trene styrketrening.

SULTEN: Som vanlig. Er glad i mat, det har jeg alltid vært. Ingen forandringer på den fronten.

KYNNERE: Ikke mye nei, men har så vidt hatt  noen ganger

MATKIKK: Det varierer fra dag til dag, en dag MÅÅÅ jeg ha tomatsuppe, en annen dag MÅÅÅ jeg ha pære.

TUNGT: Det er ikke tungt enda, men tungt å reise seg opp fra senga når jeg må reise meg rett fram. Fordi magen er i veien.

HØYGRAVID: Langt i fra

4 kommentarer

Siste innlegg