Fysio – mye vits!?

I og med at jeg har rygg/ribbeinsplager fikk jeg henvisning til fysioterapaut. Jeg hadde store forventninger, for jeg har hørt så mye positivt om fysioterapi og folk som har fått god hjelp med sine plager. I henvisningen min sto det ulike ting jeg burde få, slik som massage og treningsveiledning for å styrke rygg.

Men da jeg kom til fysiopterapauten gjorde hun ikke mye annet enn å prate med meg. Til slutt klemte hun på ryggen og konkluderte med at “Det er ikke noe vi kan gjøre, du må bare akseptere at du har vondt” herregud, det var det liksom! I tillegg sier hun at jeg kan komme tilbake om 3 uker for oppfølging, men at det egentlig ikke var noe vits. Og da skulle jeg bare betale 200 kr. (som om det hjelper, mye vits å komme tilbake når hun konkluderer med at hun ikke kan gjøre noe) Så jeg droppa time nummer to. Lurer på om jeg heller bør bytte fysioterapaut enn å godta svarene jeg fikk?

Finnes sikkert noen som er flinkere enn henne…. Fikk jo hverken treningsveiledning eller behandling. En bortkastet time rett og slett.

Noen andre som har noe erfaring med fysioterapi?

 

8 kommentarer
    1. Moren min har slitt lenge med slikt, og legene sier det samme som du nevner over. Men hun har gode erfaringer med fysioterapaut, og har blitt mye mye mye bedre etter hun fast begynte hos fysioterapaut 🙂

    2. Fysioterapeut er bare en grunnutdannelse, 3årig høyskole, så du får gjerne mer hjelp ved å oppsøke noen med utdanning utover det=) F.eks master innen treningsfysiologi.

    3. Fysiterapauter er veldig forskjellige ja. Ikke alle som tar ting like serriøst og faktisk vet hva man kan gjøre for å hjelpe folk.
      Jeg kan godt annbefale noen dyktige fysioterapauter i tr.heim om du ønsker det? 🙂 Du har mæ på facebook Linda 🙂

    4. Hei! Kom tilfeldigvis over bloggen din idag og følte jeg måtte svare her. Jeg er selv utdannet fysioterapeut og snart akupunktør. Det finnes både dyktige og grundige fysioterapeuter. Det er forresten en fire-årig bachelor utdannelse:)
      Når du kommer til en behandling/undersøkelse hos en fysioterapeut er det mye som skal sjekkes. Bl a, for din del, hofte/bekken/rygg, styrketester, kroppsholdning, muskelspenninger osv. Den konklusjonen du fikk om at dette må bare aksepteres hørtes rart ut. Jeg ville definitivt gått til en annen fysioterapeut med en gang:) Lykke til!

Siste innlegg