Mammaklær – nødvendig?

I starten av graviditeten ønsket jeg å holde graviditeten hemmelig. Ville egentlig holde det hemmelig så lenge jeg kunne, bare for å se hvor lang tid det tok før folk virkelig så det på meg at jeg var gravid. Det gikk faktisk 5 måneder før jeg fortalte det til venner og bekjente. Men familien fikk selvfølgelig vite det med en gang. I de første 5 månedene gikk jeg i helt vanlige klær, men med løse topper mot slutten av 4. til 5. måned.

Da jeg var rundt 5 måneder på vei var det på tide å investere i ei mammabukse. Ikke fordi mine andre klær ikke passet lengre, men fordi de var MYE mer behagelig å ha på. Man ønsker jo ikke å ha noe som presser og klemmer over babymagen. Siden jeg kjøpte den mammabuksa har jeg egentlig ikke hatt behov for å kjøpe noen andre mammaklær, kan bruke det jeg har i skapet fra før. Men en ting som er verd å kjøpe er mammathigts. Ingenting er mer behagelig.

Så derfor konkluderer jeg med at man trenger ikke investere i en helt ny garderobe når man er gravid, kun noen plagg for å gjøre hverdagen litt mer behagelig. Slik har det iallefall vært i min situasjon. Noen vokser kanskje mer og trenger en helt ny garderobe, men er glad jeg har kunne benyttet meg av eksisterende. Kjedelig å kjøpe en helt ny garderobe som likevell må kastes etter 9 måneder.

Synes du mammaklær er nødvendig?

12 kommentarer
    1. Så fin, og liten mage! 🙂 Jeg måtte ha litt mammaklær, men jeg fikk låne det meste av venninner. Gikk veldig mye i tights og skjorter/singletter. Mot slutten bodde jeg så og si i pysjbuksa mi, fordi det var det eneste behaglige å ha på seg 🙂

    2. jeg har selv ikke anskaffet meg et eneste mammaklær, men jeg har kjøpt inn endel tights..både sports-og vanlige tightser…bruker det nesten hver eneste dag med mindre jeg lurer på meg en joggebukse.. 😛

    3. Jeg kjøpte tre bukser (på h&m), og that’s it.. Billige og behagelige. Og jeg HATET dem da jeg var ferdig med å gå gravid, så er glad jeg ikke gadd å bruke noe særlig penger på gravidklær 🙂

    4. Jeg kjøpte kun to bukser, på H&M, den ene var en dressbukse som jeg trengte til jobben. Ellers så passet alt jeg hadde fra før 🙂

    5. Da jeg var gravid med mine tvillinger ville jeg nok trengt en god del mamma klær hvis jeg hadde vært i jobb etter 5 mnd. Var jo ikke så lett å få plass til tvillingmagen i “jobb klær”. Men jeg var sykmeldt, og kunne kle meg i avslappende klær som joggebukser og “mamma thights”, topper som helt vanlige tunika fikk magen plass i. Så jeg er enig i at man ikke trenger å løpe ut å kjøpe ny garderobe med en gang. Se ann litt hva du trenger…
      BTW: jeg giftet meg i en helt vanlig brudekjole da jeg 7 mnd. gravid med førstemann. Snøring i ryggen gjorde at kjolen ikke trengte å syes om 🙂

Siste innlegg