Helsesystemet i Norge altså!

For et merkelig system HelseNorge er altså! I dag ringte jeg for å bestille time til legen. I og med at fastlegen min ikke hadde noe ledig på dagen måtte jeg til en annen lege (helt ok for meg altså, er ikke så nøye) Skulle til legen for å ordne papirer, få krykker, og henvisning til Fysio/Kiropraktor i og med at jeg ikke greier å gå ordentlig uten hjelp. Fortalte dette på telefon og det var ok, det var bare å komme klokken 11.00.

Da jeg kom dit fikk jeg dette spørsmålet av legen : “ja, hva vil du jeg skal gjøøre da?” Og jeg fortalte hvorfor jeg var der. Og da fikk jeg i svar at  legen ikke kunne ordne dette fordi det var noe fastlegn min måtte gjøre. Så jeg fikk heller komme tilbake en dag fastlegen hadde tid. Jeg prøvde å forklare at det var ikke så lett å komme seg til og fra legesenteret i og med at jeg trenger hjelp for å komme meg ut døra, men det hadde ikke noe å si for dem. Jeg måtte komme tilbake senere hvis jeg skulle få hjelp. Djez, er det mulig? Så turen dit i dag var helt bortkastet. Det eneste jeg fikk var Krykker! Så hjelpesløst da! Spiller det virkelig noen rolle hvilken lege som gir pasienten hjelp?!

4 kommentarer
    1. Marita Nordlii: enig! jeg klaget og var rimelig irritert, men kom ingen vei :S nesten så jeg vurderer å bytte legesenter bare fordi det var så teit behandling

    2. sv: Ja det skjønner jeg! hvis det et oppfølgingstimer så vet jeg at man må gå til fastlegen, men med dette virker det for dumt at denne legen ikke kunne hjelpe deg…

Siste innlegg