Da er sykehusbaggen pakket!

Jeg brukte litt tid på å finne ut hva som var nødvendig å ta med seg når man skal på sykehuset for å føde. Jeg vil nødig ta med mer enn det som absolutt er nødvendig, ser ikke noe vits i å ta med hele garderoben. Planen er ikke å være på sykehuset lenger enn nødvendig, og satser på at det kun blir 3 dager, som er normalt. 

Til lillebabyen pakket jeg følgende:

  • Noen små bleier
  • Våtservietter
  • Gaskluter
  • Antibac jeg kan bruke underveis
  • Smokk (selv om jeg skal prøve å unngå å bruke den. Amminga bør være ordentlig på plass før smokk blir tatt i bruk)

Av Toalettsaker til meg selv så pakket jeg:

  • Hårbørste, hårstrikk og spenner
  • Deodorant, parfyme og bodyplash fra VictoriasSecret
  • Shampo, balsam, dusjolje, underlivssåpe
  • Sminkefjerner og en liten hånduk
  • Nattbind
  • Mykt dopapir
  • Tannbørste, tannkrem og munnskyll i reisestørrelse
  • Bodybutter, ansiktskrem, øyekrem og lipsyl
  • Et par ullammeinnlegg og mange engangs ammeinnlegg, brystvortekrem
  • Sminke 
  • Paracet

Av klær til baby så pakket jeg:

  • 2 stk pysj
  • 3 bodyer, 2 med matchende bukse
  • 2 heldrakter
  • Hjemreisesett
  • Et besøkssett
  • Klorevotter og 2 luer
  • Ullue og ullvotter til hjemreise
  • Fleeceteppe, bomullsteppe og helseteppe
  • Koseklut
  • Siklesmekk
  • 3 par sokker og 1 par tøffler


Pysj

Sett til hjemreisen

Klær til meg selv:

  • Kosedress
  • 2 stk thigts
  • 2 stk ammebh
  • 4 par sokker, og et par tykke sokker
  • Slippers for å bruke i dusjen
  • 6 Truser/String
  • Pysj med lang arm og nattbukse
  • Morgenkåpe
  • Mange singletter
  • Topper som er fin å amme i
  • Strikkajakke

Annet stasj jeg har pakket ned:

  • Nutrilett
  • Fulladet kamera og minnebrikke
  • MiniPC og lader
  • Almanakk/dagbok og penn
  • Vannflaske
  • Kjekse
  • Energidrikke
  • Helsekort!! Viktig viktig!
  • Svangerskapsbok og Babyguide
  • Lommebok og Ipod

Noe du ville ha droppet, eller noe jeg mangler? Tar gjerne imot tips. 


22 kommentarer
    1. æ villa ha droppa parfymen og body splasi..for man bør lukt mest mulig naturlig for babyan og så e d itj bra at dem utsettdms for så my parfyme lukta osv når dem e helt ny hehejb

    2. Du har i hvertfall tatt med mer enn nok! Jeg hadde ikke fått bruk for halvparten av alt du skal ha med sist jeg fødte :o) Men det er jo bedre å ta med for mye enn for lite 🙂

    3. Eneste jeg vet jeg hvertfall ville byttet ut er string. Nattbind er ikke stort nok engang til etter fødsel, du blør rimelig mye og må nok ha sykehuset bind (det noen kaller bleier).Ta med STORE truser som holder de på plass 🙂

    4. e d virkeli nødvendi me så mang forskjellie teppa?:O tenkt å ha me et æ…:P hehe..mang trusa da, men kan jo hend d bli nødvendi me nå skift der..:P hreehh:)å bleia å sånn, får itj man d på sykehuse?hmm..:P har itj peil æ as

    5. Bleier og gas-kluter har de på sykehuset, så det er ikke nødvendig å ha med, med mindre du vil ha noe i bilen på vei hjem i tilfelle det trengs skift. Stringtruser tror jeg ikke du vil klare å gå med rett etter fødselen, så vanlige truser er nok best:) Ellers syntes jeg det ser ut som du har fått med deg det du trenger jeg:)

    6. Tror neppe du får bruk for alt det der også 😉
      Masse lykke til med den kommende fødsel, du har en helt fantastisk tid i vente 😉

    7. Bleier, våtservietter, gaskluter og antibac har de på sykehuset, så d trenger du ikke. Stringtruser? Er nok ikke d første du tenker på å bruke etter fødselen. Hvis du tenker å ikke ta med så mye, tror jeg nok du kan kutte ut en del av klærne til babyen, husk dere skal ikke være lange stunden på sykehuset. Lykke til!

    8. Du kan droppe bleier, våtservietter, string ( anbefaler “bestemortruser”/boksere), parfyme ( babisen liker nok mammalukten best), bind og tre tepper behøver du ikke. Sykehusene har masse helsetepper. Håndkler har også sykehusene.

    9. Parfyme og body splash bør du ikke bruke. Bleier og våtservietter får man på sykehuset, bruke så mye man vil.

    10. Caroline, mammaen til Linnea o: ja er sant det. bare tenke det kunne være greit å ha til hjemmereise. men ikke sikkert det er plass til nattbind oppi dem nei:P

    11. heidi: ja sant d, tenke bare d kan vær greit for å føl seg litt mer fresh når man får besøk på sykehuse, bare ha i en liten dose i håret eller nå 😛 eller litt på klærn

    12. jeg ville droppet alt som heter parfyme og som setter en annen lukt på deg, enn normal lukt.. Det liker ikke barnet.. og du bør bare ha store truser, ikke string.. Og bleier og diverse har de nok på sykehuset, så det trenger du mest sannsynlig ikke 🙂 Men ellers fikk jeg masse tips fra deg, takk !!

    13. Hei! Kom over bloggen din via Spey. Du har i alle fall pakket med deg mer en nok. Parfyme og body krem kan du vente med til du kommer hjem. bruk en mild body krem i starten ;-D Store bestemor truser er nok det beste og ikke strengtruser. Masse lykke ønsker 😀 Livet kommer nok til å bli snu opp ned når den lille kommer.

    14. Hehe, du er så søt da! Vil du ha noen tips? Fyrer løs likevel jeg siden det blir samme sykehus som jeg fødte på! 😉
      Bleier, våtservietter og kluter til baby har de på sykehuset i mengder, smokk bør du ikke bruke før minst to uker etter amminga er på plass.
      Pafyme og kremer med lukt ville jeg holdt meg unna, deo til nød. Baby vil ha og trenger mamma sin natrulig lukt. Nattbind kommer nok ikke til å bli brukt for de blir alt for små, tro det eller ei, og det de har på syehuset er “heaven”, selv om det er fryktelig stort. Noe som tar oss til STRING?? Nei nei nei… Jeg hadde med type stoooore bestemortruser, og til og med de ble for små. Jeg brukte sykehusets nettingtruser i 6 uker etter fødsel, stjal med meg bind og truser hjem i massevis.
      Dopapir og underlivssåpe hadde jeg også med, men det var så ømt etter fødsel at jeg måtte spyle meg etter å ha vært på do og klappe rent med en håndduk. Klarte ikke være i nærheten med noe annet i tja, 6 uker etter fødsel. Klarte forøvrig ikke å sitte på 2 mnd heller :p
      Paracet og Naproxen fikk jeg på sykehuset 3 ganger i døgnet, så det har de nok av der.
      Klær til baby er helt okey, men hus, jo enklere å ta på, jo bedre. Man er jo livredd for å røre ved når de er så små, og ikke minst kle på. Så bodier med knepping i siden er genialt. Noe mer avansert blir bare overflødig.
      Tights? DET kan fort blir veeeldig ucomfty å hå på seg etter fødsel. Anbefaler stooooore joggebukser som skjuler den svære bleierumpa du kommer til å få. Tro meg, det er ingen som er eller føler seg sexy etter en fødsel :p
      Ellers, ta med stor håndduk. Hånddukene på St. Olavs er på str med en vaskeklut. Så en stor håndduk bør du ha med. Ellers så har de masse sånne små håndduker der, og helsepledd i mengder. Så du trenger kanskje bare ett pledd til hjemmereisen.
      Jeg brukte ikke ammeinnlegg før vi hadde kommet vel hjem, og droppa bh de første dagene for puppene var så hovne og svære at: 1. ingenting passa, og 2. det frista ikke å ha på noe. Jeg digga sykehusskjorta uten noe under. Luft <3
      Singletter er gull etterhvert. Da er det bare å dra de ned når du skal amme 😉
      Håper jeg fikk kutta ned litt på reisebagen din nå. Jeg pakka kanskje halvparten av det du hadde med, men fikk ikke bruk for noenting, med unntak av ei joggebukse, morgenkåpe, crocs, singlett og sminke til hjemmreisen.
      Lykke til! 😉
      Kleem

    15. FruLund: hehheh,, tuuusen takk for tips! Setter store pros på det. Må non plukke ut litt forskjellig fra baggen ja tror jeg! Ikke vits i å ta med noe de har drøssevis av på sykehuset! 🙂 desto mindre å ha med, desto bedre>! 🙂 Bra å høre andres erfaring

    16. Dem sokkan te baby villa æ bytta i tynn ull! Mi hadd sånne men vart iskald i dæm! Dæm e tjukk ja men itjnå varme og dæm puste itj! Kjøp dæ nå boxera istedet:) ta med et ullpledd te babyen din! Døm like å vær pakka inn og da e d greit med et pledd som e varmt å

Siste innlegg