Statusrapport uke 35

TERMIN: Midten av Februar 

UKE: 35

TID IGJEN TIL TERMIN:  Rundt 5 uker

NESTE KONTROLL: 16. Januar (hvis jeg ikke husker helt feil)

KJØNN: Babyboy <3

UTÅLMODIG: Jeg synes tia har gått så fort. Jeg er ikke utålmodig nei, men no er jeg kjeeempe spennt og gleder meg sykt mye. Har grudd meg veldig til fødsel, men nå synes jeg det er mer spennende. En stor utfordring, og spennende å se hvordan kroppen takler det. 

HODET NED: Ja, det har vært ned i flere uker nå. Babyen ligger på venstre side, jeg kjenner han godt. 

AKTIVITET INNENFRA: Det er mye bevegelse hele tiden. Han presser mye på venstre side, og sparker en del også. Men jeg merker at bevegelsene har endret seg nå som det er mindre plass. Av og til kommer det skikkelig harde spark, og jeg blir like overrasket hver gang. Synes det er kjempe gøy og koselig 

BESTEMT NAVN: Ja, har vi ikke det da? hehe, er nok 99,99 prosent sikker

VEKTØKNING:  Har ikke veid meg på ei stund, men har iallefall gått opp 9 kg nå. Babyen legger jo på seg 200 gr hver uke den siste tiden, så det blir kanskje mer å?

VANN I KROPPEN:  Ikke som jeg har merket?! SÅ jeg tror da ikke det… 

BARNEROM: Senga er på plass!

UTSTYR:  Har hatt alt lenge nå. Men da jeg vasket alle klærne fikk jeg panikk for at vi kanskje manglet noe, og derfor dro jeg rett på shopping og kjøpte flere ullplagg, flere stellesaker, og andre småting. Kan virkelig ikke tro vi mangler noe nå. Har tilogmed en haug med bleier og våtservietter. Alt klart! 

STREKKMERKER:  Et på rompa som ikke vises, og et mellom lårene helt øvers. Absolutt ikke noe å bry seg om. jeg hadde jo såååå panikk for strekkmerker, men disse små bryr jeg meg ikke om. Så lenge jeg slipper å se ut som et verdenskart over magen som mange gjør. 

MELK I BRYSTENE:  Håper det blir etterhvert. Men ikke noe enda. Kommer nok når babyen kommer. 

OM FØDSELEN: Jeg har hele tiden hatt helt skrekk med tanke på fødsel. Men nå i det siste så føler jeg meg mer klar. Har kanskje greid å psyke meg opp litt. Men ja, jeg er fortsatt livredd på en måte. Ikke så lett å forklare egentlig… Det er nok en hard jobb, men gir verdens beste betaling

PLAGER: Fikk plutselig akkutt bekkenløsning. Men da stoppet ryggsmerten jeg har hatt tidligere, og bekkenplager er mye bedre enn ryggplager. Så lenge jeg lytter til kroppen og roer ned før jeg får vondt så går det veldig greit. Slet veldig med bekkenet en periode, men virker som det har hjulpet å slappe av, for nå er det mye bedre. 

OPPEGÅENDE:  Føler meg svært oppegående. Men når jeg går turer for tiden, så er det tungt å løfte beina. Det føles nesten som jeg klatrer oppover et fjell når det bare er en slakk bakke.

 

SULTEN: Helt normalt. Merker ikke noe forskjell på matlysten 

KYNNERE: Nei! Er ikke det rart?! Trodde man skulle ha mye av det på tiden her, men jeg merker ikke noe til det. Kanskje like greit

MATKIKK: BANAN!  Heregud, jeg går helt amokk på bananer for tiden. Når jeg spiser en, vil jeg ha enda en, og enda en. Kan faktisk spise 3 stk før jeg blir fornøyd. Hahah, bra å ha kikk på frukt da! Kunne har vært verre. 

TUNGT: Nei, det er ikke tungt enda. Men jeg bruker krakk i dusjen, og strever meg å få på meg sko. Det er en av mine største utfordringer om dagen. Hører mange synes det er så utrolig tungt på slutten av svangerskapet, jeg har ikke merket noe til det enda. Mulig det blir verre de siste ukene? 

HØYGRAVID: Ja, jeg er vell høygravid? Selv om magen ikke er så veldig stor. Den er akkurat passe, og jeg trives som bare det! Når jeg sitter og tar bilde overfra så ser magen diiiiiger ut, morro:)

6 kommentarer

Siste innlegg