Statusrapport uke 37

TERMIN: Februar  2012. Tre små uker igjen til termin. Men nå kan han jo komme når som helst. Tiden har gått så utrolig fort. Det er så koselgi å være gravid. Jeg stortrives!

UKE: 37

NESTE KONTROLL: På Torsdagen i neste uke. Da skal jeg på Ultralyd igjen for å sjekke veksten og størrelsen på babyen siden han var litt liten på forrige ultralyd. Så da ble jeg invitert på ny sjekk i uke 37++

KJØNN: Babyboy <3

UTÅLMODIG: Nei, det er så fantastisk å gå gravid at jeg ikke er spesielt utålmodig. Men er veldig spennt! Og utålmodig på å endelig møte babyen. Går ikke an å forestile seg

HODET NED: Ja, og hodet er festet. Han ligger visst veeldig langt ned nå fikk jeg høre på forrige kontroll. Kanskje et tegn på at fødsel nermer seg med stormskritt?

AKTIVITET INNENFRA: Mye bevegelse, men bevegelsesmønsteret har endret seg. Er ikke like mye spark nå, men han flytter mer på hele kroppen. Bevegelsene kjennes mye sterkere. Og magen ser helt merkelig ut til tider. Utrolig gøy! 

BESTEMT NAVN: Ja! 

VANN I KROPPEN: Nei, det var kun den ene dagen. Har vært heldig der, for vann var noe jeg virkelig ikke ville ha. FIkk vann i beina en dag jeg hadde gått mye, og trodde det var kommet for å bli. Men dagen etterpå var det borte igjen og siden har jeg ikke hatt det. 

BARNEROM: Nei, er fortsatt på leting etter hus/leilighet. Har noe spennende i kommende uke. Det er så spennende at jeg ikke får ro i kroppen. Håååper virkelig det ordner seg slik jeg ønsker! Føler vi har vært på utkikk så lenge nå. På tide at vi finner det som er perfekt, slik at jeg endelig kan innrede et barnerom… Har store planer og ideer om hvordan jeg ønsker at barnerommet skal se ut

UTSTYR:  We have it all! Det eneste jeg ønsker meg nå er en Jif Mopp, sånn moppesystem som gjør det så enkelt å vaske gulvet. Det hadde gjort situasjonen 100 prosent bedre. 

MELK I BRYSTENE:  Ikke enda, men satser på at det kommer når babyen kommer. Det er iallefall veldig naturlig. Trenger ikke komme noe før

OM FØDSELEN: Siden det nærmer seg med storskritt nå så er jeg veldig nervøs. Hjalp ikke så mye å være med på fødekurs heller, synes det virket enda mer skremmende etter det. Mange stresser med at de ønsker babyen skal komme litt før termin, det gjør ikke jeg pga redsel for fødselen. Føler det går sååå fort nå, så jeg må bare prøve å psyke meg opp til dagen kommer. Mulig man plutselig føler seg klar når dagen kommer? hvem vet… 

PLAGER: Nei, ingen. Får halsbrann hvis jeg spiser mye mat rett før jeg skal legge meg, og spesielt hvis jeg spiser boller. Men så lenge jeg holder meg unna det så har jeg ingen plager. På grunn av mye hvile så har tilogmed bekkenløsningen forsvunnet. (men den kommer for tilbake med en gang jeg anstrenger meg eller er for aktiv)

OPPEGÅENDE:  Ja, føler meg ikke høygravid i det hele tatt. Magen er fortsatt så liten, så det føles ut akkurat slik det gjorde for noen måneder siden. Jeg som trodde jeg kom til å bli diiiger og at det var suuuupertungt å være høygravid slik jeg hadde lest, men så feil kan man ta… Dette er jo ingen sak…

 

SULTEN: Blir sulten kort tid etter måltid, men spiser ikke mer enn vanlig. Mulig jeg føler meg mer suylten fordi jeg har kuttet ut mye av sukkeret jeg var så avhengig av tidligere i graviditeten.. heheh

KYNNERE: Ingen sterke kynnere, bare litt mensenmurring i magen. Måtte tilogmed spørre jordmor om det var vanlig å ikke ha merkbare kynnere, og jeg kunne bare slappe av – det var helt normalt. Noen er jo virkelig plaget med ubehagelige kynnere, så er glad jeg ikke har det. 

MATKIKK: Nå har jeg ingen matkikk, faktisk. Rart.. .Det må være første gang på lenge. Men jeg er hektet på ulike lukter og lyder, merkelignok. hahha

 

TUNGT: Det eneste som er tungt er  å ta på sko og sokker, og å snu seg i senga. Men magen er ikke tung, og det er ikke tungt å være høygravid som mange sier

HØYGRAVID: Ja, men føles langt fra høygravid!


uke 37

5 kommentarer

Siste innlegg