Slitt sa du?

  • I dag hadde jeg to frisørtimer, men rakk bare den ene. Jeg har aldri funnet en frisør jeg er trofast mot, og leter fortsatt etter den perfekte frisør. Hun jeg virkelig likte på NIkita på Mercur sluttet for mange herrens år siden, og siden har jeg vært på utkikk! 
  • Planen var å stripe håret i hette, en enkel sak som hvilken som helst frisør skal få til uten problemer. Trodde jeg! Men da frisøren tok på hetta og begynte å dra håret gjennom de små hullene, fant vi fort ut at det ikke funket. Håret floket seg, og lot seg ikke dra gjennom de bittesmå hullene. Det var supervondt, og håret ramlet halveis av. Og tilslutt tok hun av hetta og sa enkelt og greit “dette gjør jeg ikke!!” 
  • Jeg var litt uenig, men innså fort at hun hadde rett. Det funket jo rett og slett ikke. Derfor ble det striper med folie i stede. Valgte å stole på henne at resultatet skulel bli slik jeg ønsket uansett, og det er jeg veldig glad jeg gjorde. Hun kunne sakene sine, og jeg er fornøyd med resultatet. Men hun påpekte at håret mitt er rimelig slitt, og at jeg bør ta bedre vare på det. Det vet jeg jo allerede, men har det alltid så travelt om morgenen. Får heller bruke litt mer tid på kveldene til å pleie håret ordentlig. 

2 kommentarer
    1. Et lite tips om du har slitt hår er og skylle håret i kaldt vann når du er ferdig og dusje, eller ha en sprayflaske med vann stående i kjøleskapet som du kan spraye håret ditt med noen ganger om dagen. Billig og bra. Kaldt vann får hårstråene til å lukke seg ordentlig. 🙂 som resulterer i mindre slitt hår!

Siste innlegg