ÆSJ

Jeg har bare en ting å si: “ÆSJ”!! Vi har fått maurproblem igjen i leiligheten. Nå har vi ikke vært plaget med maur siden forrige sommer, men siden det er så mildt ute nå, har mauren kommet tilbake. Maur er noe av det hæsligste jeg vet om. Og det er ikke fordi vi ikke har det rent nok, for jeg vasker gulv og benker hver eneste dag!

I natt voknet jeg av at det killet litt på arma. Da jeg åpnet øynene så jeg at det var fordi det var en maur som kravlet over arma mi. Fysj! Og i går hadde vi ei maur på madrassen i senga. Da søstra mi var på besøk i dag fikk hun plutselig ei maur på arma si, og det kravler flere over gulvet om dagen. 

Derfor skaffet vi endelig et maurmiddel som vi skal legge ut i leiligheten, håper det funker!!! ELlers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for slik greier jeg ikke bo mye lengre!! Gleder meg til å flytte om noen måneder!


Maur: Stay away!

Har du noen gode maurtips å gi meg?

6 kommentarer
    1. ahh så kjedelig!! vi hadde akkurat det samme problemet, men i sommeren som gikk og forrige var det ingenting. på våren derimot..hos oss kom de faktisk inn via badet, antageligvis veggen,.. for de var på kjøkkenet, badet og ergo over ALT!!! men mamma og pappa pussa opp badet, og vips… var de borte! badet ble flislagt, og gulvet ble også flislagt…
      værste var da de KRØP rundt i dusjen MENS jeg dusjet!! de skal jo dø av vann!!!

    2. har selv fått besøk av maur, men heldig vis kun på badet…har satt ut rundte-grønne-bokser som skal lokke maurene inn med gode dufter fra giften som ligger i disse boksene…håper det hjelper…imellom tiden får jeg ønske deg lykke til med maur-oppdraget! 😛

    3. KineMarlin: er det da så de dør i de boksene? nå har vi skaffet noe de skal spise og ta med giften tilbake til maurtua. mn tenkte også å kjøpe slike bokser, bare for å ha dobbelt opp. Noe må jo fungere 🙂

    4. E d sånne svarte små dåkker har fått eller? Sikkert svart jordmaur (sukkermaur). Dukke ofte opp på våren og trekke inn for å spis “søtsaka”. Ofte så har dæm reir i jorda under steinhella eller i råttent treverk, så du kan bynn med å sjekke om korr dæm kjæm fra. Det man må gjør e å eventuelt fjern dem steinhellan, og eventuelt lage et “sperrebelte”, altså tette inngangen t huset. Her kan du feks bruk silicon. Hvis dæm e i veggen så spise dæm mest sannsynlig isolasjon, som kan ødelegg inni veggen, men ikke treet. Dæm trekke mot varmen 🙂 Du kan også velg å legg ut åte rett ved reiret, da trekke dæm ikke inn. …..æ e ikke nerd altså, men æ har akkurat utdanna mæ innen skadedyrkontroll 😛

Siste innlegg