OK; jeg er Livredd

Jepp, overskriften er helt sann….

I dag ringte jeg legesenteret for å bestile time til fastlegen min, og jeg fikk komme inn på dagen, akkurat slik jeg hadde håpet på. For nå kjennes hjertet mitt ganske heftig ut. Mamma kjørte meg og Lukas til legesenteret og passet han mens jeg gikk inn.Da jeg satt på venterommet og ventet på å få komme inn startet hjertet med uregelmessigheten det har hatt de siste ukene. Og det var bra, slik at legen skjønner hva jeg mener når han skal lytte på meg. Da jeg fikk komme inn lyttet legen på hjertet, akkurat som jeg visste han kom til å gjøre.

Og det han sa da var: “DU skal inn på EKG undersøkelse, for nå har du et anfall!”

ANFALL… Huff, det høres alvorlig ut!  (men jeg vet jo hva han snakker om)

Da jeg lå koblet på EKG maskina skjedde det samme igjen. Jeg hadde akkurat de samme problemene med hjerte slik jeg har hatt de siste ukene. BRA! For da ser de på sjermen hva jeg snakker om. At jeg hverken overdriver eller finner det opp. Endelig tror de på meg, og snakker det ikke bare bort og skylder på alt annet slik leger ofte gjør!

Sykepleieren hentet legen slik at han skulle få se uregelmessighetene. Så sier hun til legen:

“Ja dette er jo ganske vanlig.”

Men det var ikke legen enig i. Han svarte nemlig:

“Nei, dette er veldig unormalt!”

SÅ gikk han tilbake til kontoret sitt. Jeg kledde på meg igjen og gikk tilbake på kontore hans jeg også. HAn sa ikke noe til meg om unormal-heten. Kun at han skulle sende meg inn på laboratoriet for å ta masse blodprøver, og sende henvisning til hjertelege. Han ville også gi meg hjertemedisin, MEN…

– Den kan jeg ikke bruke når jeg ammer!!

SÅ jeg valgte å ikke bruk den! Frøst vil jeg ha svar på hva som er galt! Er det alvorlig så skal jeg selvfølgelig ta medisinen, men det vet de jo ikke enda. Får ikke høre mer før prøvene er analysert!

BLE ikke beroliget etter dette legebesøket, nå er jeg bare enda mer bekymret!

Tydligvis så slår hjertet mitt mange ekstra slag. SLik at det blir mer overbelastet enn det som er nødvendig!


 

4 kommentarer
    1. Håpe det ikkje er så alvorlig som det virka. Legen må nok berre ta alle forhåndsregla og sjekke alt, sånn at han ikkje utelukka noke. Kryssa fingrane for deg 🙂

    2. Uff, får håpe det ikke er noe veldig alvorlig da:/ Vet hvorden det er å ikke bli trodde med hjertet som løper løpsk innimellom. Ennå jeg har en medfødt hjertefeil, så er bare avblåser de rytmeforstyrrelsene fordi de aldri har klart å fange det opp på ekg, ennå jeg også har gått med 24t-overvåkning. Typisk at det ikke kommer noe når man endelig sjekker… Men håper du får raskt svar på blodprøvene og hva det kan være som forårsaker det.

    3. Skremmende, men bra legen tar det alvorlig og sender deg til folk som er eksperter på området. Lykke til, håper alt er bra:)

Siste innlegg