Langkjøring som endte i grøfta!

Heregud så flaut!

I går hadde jeg langkjøring. VI startet med to timer teori om hvor farlig det er å kjøre bil og pratet om hvilke ulykker som oftest skjer med ferske sjåfører. (ja, fint å skremme oss før vi skal ut på lang tur!) Så var vi plutselig på vei da… Turen gikk til Berkåk, og det gikk jo så utrolig fint! Jeg har blitt trygg bak rattet, forstår trafikken og forstår skiltene langs veien. Det var en fin tur! Og tiden gikk fort!

Veien tilbake derimot, gikk ikke like bra! Vi skulle trene på forbikjøring, og overraskende nok var ikke det så skummelt som jeg hadde trodd. Det var faktisk ganske morsomt! Helt til jeg mistet fokus: Jeg så langt frem på veien for å se om det var klart til å kjøre forbi bilen foran, og glemte i farten å følge med veien rett foran meg. Plutselig drar kjørelæreren i rattet mitt og vrir oss inn på veien igjen. JEG hadde kjørt oss i grøfta! Takket være kjørelærerens kjappe reaksjon gikk det veldig bra, han fikk oss raskt på rett spor igjen. MEn sååå fort kan det altså gå, noen sekunder uoppmerksom og bilen er på vei helt andre steder enn man har planlagt. Noe så flaut, dette skal ikke skje på “mitt nivå”. Omg!

Jeg ble litt satt ut der og da må jeg innrømme, hadde mest lyst å stoppe opp bilen å få litt luft. Jeg har ingen unnskyldning, slike ting skal ikke skje! Resten av turen hjem gikk bra, jeg skjerpet oppmerksomheten og fikk full fokus igjen. Puh! Det gikk bra denne gangen! Slike opplevelser lærer man mye av! Og det skal ikke skje igjen! 

4 kommentarer

Siste innlegg