Første møte med avokado

Jeg har lest litt om babymat og introduksjon til fast føde, Og lærte at Avokado skal være bra å gi til baby om kvelden, for da skal de sove godt om natta. Lukas sover jo som en helt allerede, men tenkte å prøve å gi han litt avokado for det er jo såååå godt!!! Det jeg gjorde var at jeg moset avokado i smootiemaskina vår slik at den ble grøt-aktig, så tilsatte jeg litt kokt vann for å få den litt mykere. Og det smakte jo kjempe godt.

Men reaksjonen til Lukas var litt uventet! Han synes det var kjempe ekkelt, og gjorde de morsomste grimaser. Vi lo så vi nesten datt av stolen når vi så på han. Han prøvde å spytte det ut, men fikk det ikke til, og så veldig missfornøyd ut med det vi hadde gitt han. Synd jeg ikke tok bidler av de grimasene han kom med, for det var utrolig søtt. Helt til han begynte å brekke seg, da var det ikke noe morsomt lengre. Han synes faktisk det var så hæslig at han begynte å brekke seg. Da måtte jeg ta ut det han hadde i munnen å go han noe å drikke for å få bort smaken. Det var virkelig ingen suksess. Får prøve igjen litt senere. Avokado er jo så sunnt! 


Sjarmisen til mamman sin <3 

3 kommentarer

Siste innlegg