Knust Mammahjerte

I går følte jeg meg som verdens verste mamma – Og det med god grunn!

DET SOM IKKE SKAL SKJE, SKJEDDE!!!

Jeg hadde kokt opp vann for å lage grøt til Kveldsmat, og når vannet nettopp er kokt opp, så er det Glovarmt. Lukas satt i stolen sin, og jeg hadde satt fra meg skåla med vann på bordet. SÅ skulle jeg sette meg ned å ta oppi grøt i vannet. MEn før jeg rakk å sette med ned, var allerede hånda til Lukas på skåla. Jeg trodde ikke han nådde så langt, over brettet på stolen sin, og et stykke inn på bordet. Men det gikk så fort, og han strakk seg så lang han var. SÅ rev han tak i skåla slik at alt vannet kom over ene hånda hans! HUFF! Dette er virkelig skrekken!!!! Han begynte å gråte fortvilet, og det gjorde jeg også. Forferdelig! Mammahjertet ble helt knust! 

 

Fortet meg til vasken og holdt hånda hannes under kaldt vann i 10 min, så ringte jeg mamma og legevakten. Legevakten sa jeg måtte holde hånda enda 15 minutter under kaldvann, og følge med om det ble blemmer. Etter 15 minutter så hånda helt normal ut – HELDIGVIS. Jeg ringte tilbake til legevakta igjen og fikk beskjed om å legge på omslag som han skulle ha hele natta. Kjæresten min kom hjem med det vi trengte, og vi la på omslag. Så var det bare å vente å se…..

Heregud, så fortvilet jeg var, sånnt skal virkelig ikke  skje!!! Under min fortvilelse ringte jeg Kjæresten 4 ganger, legevakten 3 ganger, mamma 4 ganger. Hva skal man gjøre?!

Var spent og nervøs da vi våknet i morgest ,om det hadde blitt verre, MEN hånda så helt perfekt ut! SLik den alltid har vært!!!! ååh, så lettet jeg ble!!! Det gikk bra denne gangen!! Jeg skal iallefall ALDRI gjøre dette igjen!!!! Utrolig hvor fort ting kan skje!!!! 

Stakkar Lille elsklingen til mamma, som mamma elsker over alt i hele verden <3 <3 <3  

13 kommentarer
    1. Uff!! Så forferdelig det må føles at ungen din får så vondt!! Det høres likevel ut som du taklet krisen perfekt og at du gjorde alt helt etter boka! Trøst deg med det- og at gutten din nok alt har glemt den vonde opplevelsen!!:)

    2. Uff,sånn er gruuusomt :/ Husker jeg skulle få Natalie til å sove når ho var baby,la ho i vogna å vippa vogna så den skulle vugge,hadde gjort dette uendelig mange ganger før og ho sovna hver gang,men denne ene gangen var ikke bagen skikkelig fast,så ho sklei ut å datt rett i gulvet..fikk helt panikk! Ringte til legevakta å de sa vi måtte komme med en gang,heldigvis var alt fint,ingen skader på armer/bein/hodet o.l..da var jeg utrolig lettet..og passet alltid på at bagen i vogna satt skikkelig fast ! Men det du opplevde er også slikt som skjer,bra det gikk fint 🙂

    3. Anette Røsand: oiiii!!! så bra alt gik bra der også!!! det er så fort gjort!!! og det blir nok ikke lettere når de kommer i alderen at de skal være borti aaaalt. bare å være våken, hehehe 🙂

    4. Natalie har heldigvis lært seg hva som er farlig,så peis,ovn,komfyr og alt som er elektrisk holder ho seg unna 😛 Ho stopper til å med opp når ho skal over veien å ser både til høyre å venstre,jeg begynte å snakke om farlige ting når ho var ganske liten,det har lønt seg 😛

Siste innlegg