Prosjekt Babymat

Nå er det lenge siden jeg har laget babymat, for fryseren har jo vært stappfull. Men denne uka har lageret minket fort, og i dag var det bare 4 bokser igjen. Da var det jammen på tide å lage enda litt mer babymat. Jeg har aldri gitt middag fra ferdig-glass. Ønsker å unngå alle tilsetningsstoffer. Derfor lager jeg maten selv. I dag laget jeg 14 middager, med gulrot, potet og brokkoli. Da er det bare å tilsette kjøtt, eller å bare gi det som det er. Laget også masse fruktpurre, både med pære, mango, eple og banan. Så nå er fyseren stappfull igjen!  Det liker vi


Har du noen gode oppskrifter på babymat til baby rundt 9 måneder? 

7 kommentarer
    1. Det er forbudt med tilsetningsstoffer og konserveringsmidler i norsk barnemat, derfor de har kort holdbarhet når de er åpnet.
      MEN, hjemmelaget er jo mye bedre uansett, mer smakfullt, ferskt og kan bevare vitaminer bedre om man dampkoker.

    2. Ja det tror jeg på, jeg fikk aldri babymat på glass sjøl, men nå i ”voksen” alder, elsker jeg det 😛 hehe men tror virkelig jeg skal lage det sjæl ! hvilken maskin bruker du ?

    3. Usjda… Ja det er jo alltid den sjansen vi tar når vi ikke tilberede maten selv, men superflott at du lager selv :))

Siste innlegg