En mors verste mareritt

På Fredagen hadde jeg det verste marerittet ever!

Jeg hadde med meg Lukas på badet mens jeg skulle sminke meg og sette på vaskemaskin med klær osv. Han satt på gulvet og leket seg med badelekene sine imens. Jeg ante fred og ingen fare.,,,

Plutselig begynte Lukas å brekke seg, han hostet og strevde med å puste. (Tydelig at han hadde spist noe, men jeg aner ikke hva?)

Jeg løftet han opp, men han fortsatte å brekke seg, strevde med å puste, ble rød i ansiktet og tårene trillet. Det var helt forferdelig. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre! Ble livredd.

Det tok litt tid, så greide han å puste ordentlig igjen. Men rett etterpå begynte han å brekke seg igjen. Men så gikk det heldigvis over.

 

Jeg fant aldri ut hva han hadde spist, det var jo ingen ting på badegulvet, kun lekene hans. Kanskje han hadde funnet en lo-dott eller noe?

Iallefall, det er det verste jeg har vært med på. Å se at han strever med å puste uten å vite hva jeg kan gjøre for å hjelpe.

 

Jeg har iallefall lært en ting: Nå skal jeg på 1.hjelpskurs!

Opplevd noe liknende? 

13 kommentarer

Siste innlegg