Skandale

I dag våknet vi litt for tidlig, da vekkerklokka til kjæresten ringte. Vanligvis sovner Luaks etter en times tid, men ikke i dag. Han var lys våken, og fikk være med å farte litt rundt istede for å sove.

Jeg og søstersen dro på trening og trente egentrening en times tid. I dag trente vi hardt, og begge var døds slitne etterpå. Har vært veldig flink i det siste, og trent hver eneste dag! Det er godt for kroppen det.

Etter treninga dro vi på city Syd, jeg skulle nemlig kjøpe ei skohylle. Den var utsolgt, så jeg kjøpte kun en jakke til Lukas. Måtte bare ha den, de hadde kun en igjen, og den var utrolig fin. 

Men du? Hestekjøttskandalen, skremmer det deg?? Siden det ble kjent i media har vi sluttet å spise leverposter, kjøttdeig, karbonadedeig, og nå er jeg rimelig skeptisk til barnemat på glass også. Jeg vil heller vente til de har testet alle produktene de skal, for dette er sikkert mer utberedt enn de tror! Derfor har jeg laget haugevis med hjemmelaget barnemat i dag. Lukas er veldig skeptisk til middag på glass, og når jeg lager maten selv, er han strålende fornøyd! 

8 kommentarer
    1. Ja, det får man til å tenke på hva det er man egentlig spiser!
      Men nå kommer du jo inn i en god rutine på å lage hjemmelaget mat 😉

    2. Det er jo ikke så gøy å spise kjøtt som kanskje har medisiner i seg som vi mennesker ikke skal ha, men nå har vi jo alle sammen spist dette veldig lenge å da, siden vi ikke visste noe om det 😛

    3. Om det ikke er hestekjøtt i barnematen akkurat så er det jo mye bedre å lage den ifra bunn av uansett så får du mer kontroll på hva som er i den av konserveringsmidler, salt osv. osv. Syns det er kjempe bra at du tar deg den ekstra tiden til å lage ordentlig mat fra bunnen av ! : )

    4. Enig i at det er mer smakfullt for de små med hjemmelaget. Men det er faktisk ikke konserceringsmidler i norsk barnemat, og salt er vel ikke tilsatt flr etter 12mnd glassene i små doser, så er ikke noe galt å spise det. Mer skeptisk til palmeoljen som er i alle grøtene.

Siste innlegg