Skjerp dere

…..Bussjåfører i trondheim!!! Det er sikkert fåtallet av bussjåfører som kjører som noen idioter, men på Torsdagen hadde jeg 2 ubehagelige situasjoner med 2 ulike busser her i Trondheim. Og det synes jeg er 2 episoder for mye!

Episode 1: Jeg kjørte på forkjørsvei. Det kom en buss ifra en sidevei som har vikepliktskilt. Men det brydde han seg ikke noe om. Selv om jeg kjørte i 60km/t så valgte han å bare kjøre på, rett foran meg. Det endte med at jeg måtte BRÅBREMSE for å ikke krasje i bussen, og da kjørte jeg som sagt på FORKJØRSVEI. At det går an – han burde ha fulgt reglene i stede for å skape en farlig situasjon!!  For hadde det vært glatt så hadde jeg nok ikke greid å bremse!

Episode 2: Jeg kjørte på en vei med 2 filer. Jeg skulle rett frem, og den filen jeg lå i gikk rett frem. Ved siden av meg i den andre filen i samme kjøreretning, kjørte det en buss. FIlen hans svingte tilslutt mot venstre, men han skulle rett frem. Derfor kjørte han seg inn foran meg, enda det ikke var plass til han, slik at jeg ble stengt inne og måtte stoppe opp. Han burde ha valgt min fil til å begynne med, for han ga signal om at han skulle til venstre ved å ligge i den fila.


2 kommentarer
    1. Bussjåførene tror de eier veiene! Trenger seg frem og ligger midt i veien selv i de smaleste veier. Her er det visst bare å bråbremse og slenge seg ut i veikanten og vike hver gang det kommer buss…

Siste innlegg