Til legen igjen!?

Helsenorge gjør meg frustrert!

Som dere vet var jeg til legen for noen uker siden, og fikk beskjed om at hvis blodprøvene var normale, skulle jeg bli henvist videre på utredning. Med blandt annet MR undersøkelse.

Jeg har ringt til legesenteret fordi jeg ikke har hørt noe mer, og da fikk jeg vite at “nei, legen har ikke henvist deg videre, hvorfor skal han det?”  Han har faktisk ikke gjort noe mer med saken, mens jeg sitter her og venter på å finne ut mer om hva som feiler meg. FIkk beskjed om at jeg kunne få ny legetime til legen min, men hva er poenget? Han har jo sjekket det som kan sjekkes, og må jo sende med videre for å finne ut mer. Det er jo ikke noe vits å dra tilbake og fortelle akkurat det samme som sist…. 

Derfor dro jeg heller til en annen lege i dag. Hun Ga meg sitt ord på at jeg skulle bli henvist I DAG , slik at det blir litt fortgang i sakene. Nå blir jeg henvist til en privat Nevrolog, som har kortere ventetid. Hun ga uttrykk for at hun skjønte frustrasjonen min. Får håp det blir litt mer fortgang i sakene nå. Jg har trossalt vært slapp i over et år nå. 

Av og til føler jeg at jeg må vite min egen diagnose når jeg kommer hos legen, og at hvis blodprøvene ikke viser noe, så får man ikke  hjelp. Flere som har følt det slik? 

4 kommentarer
    1. Ja, har absolutt følt det slik! Gjekk på legetime etter legetime og følte dei såg på meg som hypokonder. Til slutt vart det påvist kronisk betennelse i tarmen og går daglig på medisin for at formen skal holde seg fin. Takk Gud for at noken endelig prøvde å forstå meg!

    2. theresekristina: oiii!! kjedelig når det er slik! burde ikke ha vært sånn! Da jeg netopp hadde født, følte jeg meg likens som i dag. Og da dro jeg til legen flere ganger, tilslutt fant de ut at jeg hadde høyt stoffskifte, men først prøvde de å avfeie det med at “det er normalt å være sliten når man har liten baby” omg

Siste innlegg