Giftig for barn?

I dag hadde jeg Lukas på fanget og slappet av i stolen, da han lente seg mot okideen vår og smekket til den. Bladene fløy overalt, og jeg ryddet bort alle bladene jeg fant slik at Lukas ikke skulle få tak i de. Men plutselig løper Lukas bortover gulvet med det lure smilet, samtidig som han tygger fort! Da jeg får tak i han og sjekker munnen, er den tom, og på gulvet ligger et halvt orkidee blad! Omg, han hadde spist et halv orkideeblad!!

Jeg ringte straks til giftsentralen, og de kunne heldigvis betrygge meg med at orkidee ikke er giftig, men kan være hardt til magen. Men siden han hadde spist så lite så var det ikke noe problem – heldigvis. Merket ikke noe på Lukas etterpå, og nå er jeg veldig glad for at jeg ikke har noen giftige planter i hus! Lille luringen min.

Ryggen er foresten fortsatt helt jævlig (sorry ordbruken, men det er eneste ordet som beskriver hvordan det føles) Jeg greier så vidt å reise meg fra senga! Alex måtte på skolen i dag, og jeg var hjemme alene med Lukas. Heldigvis gikk det veldig bra, og Lukas var super blid og snill som alltid. Jeg sov da han hadde dagduppen sin, og etterpå kjentes ryggen litt bedre! Skal legge meg tidlig i kveld slik at jeg får slappet av mest mulig, og krysser fingrene for at jeg er i “tipptopp stand” til Mandagen!

Ha en super helg alle sammen

3 kommentarer

Siste innlegg