Må jeg på legevakta?

I dag da jeg skulle lage middag, presterte jeg å få stekefett fra panna inn i øyet. Oljen var kokende varm, og det ble veldig vondt og ubehagelig i øyet. Jeg skylte grunndig med vann, og ringte legevakta. Da fikk jeg beskjed om at “det er nok lurt at du kommer en tur” pågrunn av at olje er vanskelig å vaske bort, og han mente det var lett å få infeksjon.

Men det frister SVÆRT lite å dra på legevakta nå. Der er det alltid flere timer med venting, og som regel var det ikke noe vits å dra likevell. Det er iallefall min erfaring. Det er sjelden de gjør noe der, fordi de ikke har kapasitet. Men mulig jeg har fått noe for å ha på øyet om jeg hadde dratt. Det er så vanskelig å bestemme seg, jeg orker ikke dra. Men er synes mitt utsatt her, så bør jeg jo dra?


Nei, jeg tror jeg venter og ser det an til i morgen. Er jeg ikke bedre så drar jeg til fastlegen

2 kommentarer

Siste innlegg