Brannsår på øyet

I går tok jeg den beslutning at jeg droppet å dra på legevakta med det brannskadde øye mitt. Kjæresten min ville absolutt at jeg skulle dra, men jeg overbeviste han om at jeg kom til å bli så bra. Det fristet mer å være hjemme å slappe av, enn å sitte flere timer på legevakta.

Men da jeg voknet i morgest var øyet verre, ikke mye, men mer ubehagelig enn det var i går. Derfor ringte jeg fastlegen, og fikk beskjed om at jeg burde ta turen. De vil gjerne sjekke det når noe har skjedd med øyet. Jeg fikk time tidlig, så jeg og L pakket på oss klær og kjørte avgårde. 

Legen lyste inn i øyet mitt med et skarpt lys, noe som var forferdelig ekkelt. Etterpå hellte hun en gul veske inne på øyet, og lyste enda mer. Da kunne hun se at jeg hadde fått et bittelite brannsår på øyet. Men det var så lite at hun ville ikke gjøre noe med det, det går over av seg selv.

Nå, 5 timer senere, kjenner jeg ikke noe ubehag. Så jeg har allerede blitt mye bedre. Hurra! 

0 kommentarer

Siste innlegg