Og slik går det i barnehagen

…..Selv om jeg har hatt masse alenetid de siste dagene, når Lukas er i barnehagen, er jeg opptatt som aldri før. Og bloggen har rett og slett blitt nedprioritert. Men nå er jeg altså tilbake! Back in business.

Lukas storkoser seg i barnehagen, det er så fantastisk. Jeg var sikker på at han kom til å reagere da jeg skulle dra, og han skulle være der alene for første gang, men han vinket og smilte, og var veldig fornøyd med at han fikk være igjen å leke med barna. De er ute store deler av dagen,  Lukas elsker jo å være ute, så han storkoser seg! Når jeg henter han, vil han ikke være med hjem, og det er det beste tegnet på at han trives. Det er utrolig hvor fort han har blitt vant med den nye situasjonen. I går hadde han nesten full dag, og kom til frokosten. Vi måtte prøve en hel dag, og det beste av alt; de i barnehagen fikk han til å sovne i vogna si. (han er ikke alltid like enkel å legge til dupp, men det gikk strålende)

De ansatte er også helt fantastisk, de tar seg godt av småttisene og er kjempe koselig. Hver dag poster de tekst og bilder av barna, og hva de har gjort den aktuelle dagen, det er så gøy å se. Jeg var også i møte i går for at lederen skal bli bedre kjent med Lukas og bakgrunnen hans. Vi stortrives i denne barnehagen, og er glad det er akkurat denne barnehagen vi fikk plass i. 

I dag skal Lukas ha full dag igjen, for på Mandagen begynner jeg på jobb, og da er det greit at vi har prøvd det noen ganger.


Litt nytt stasj for å ha i barnehagen

Hvordan har barnehagetilvenningen gått hos dere? 

0 kommentarer

Siste innlegg