Skuffet over helsevesenet

Dere som har fulgt bloggen min en stund har sikkert fått med dere at jeg konstant er  trøtt og slapp. OG legene finner ikke ut av noe…!

Jeg kjenner på kroppen at ting ikke er som det skal være. Det er ikke normalt å være trøtt enda man har sovet hele natten, og på dagen i tillegg. Og at man er like slapp uansett hvor mye man hviler. Jeg har aldri hatt det sånn tidligere, og kjenner at kroppen ikke henger med. Det er tungt bare å løfte hånda, og jeg blir sykelig slapp bare av å gå en bitteliten tur.

Legene har tatt blodprøver, sendt meg på MR undersøkelse og hos nevrolog. Men alle sier: Vi finner ikke noe galt, og vi vet ikke hvorfor du er slapp. 

Jeg har vært slapp over et år nå, og skjønner ikke hvorfor. Jeg er  lykkelig, har en søt liten prins, det vakreste på jord, som sover hele natta, og generelt lite stress i hverdagen. Jeg elsker livet mitt, men denne slappheten legger en liten demper på ting, på grunn av at jeg ikke har energi til å gjøre alt det jeg ønsker å gjøre. 

Må jeg komme med en diagnose selv? Må JEG fortelle legene hva de skal undersøke? Jeg godtar ikke et svar som “Vi vet ikke ….. ” For det å være slapp og trett over så lang peridoe er langt fra et godt tegn. 

4 kommentarer
    1. Har du sjekket stoffskifte ? Jeg fikk lavt stoffskifte etter første mann kom, og symtomer er det du beskrevet.det er jo verdt å spørre om..

    2. Hei! Jeg var i samme form som du beskriver etter at jeg fikk mitt første barn. Tok mange prøver og tilslutt fant de ut at det var kyssesyken. Jeg har ikke godtatt “vi vet ikke…” Lykke til!

    3. Anonym: ja jeg hadde høyt stoffskifte rett etter fødsel, så ble det lavt, deretter normalt. Men slappheten forsvant aldri selv om stoffskiftet normaliserte seg

Siste innlegg