Legevakta!!

Det har vært en dårlig bloggperiode den siste tiden nå, men sånn er det å ha sykt barn og når man i tillegg er syk selv, da sier det seg selv man har litt andre prioriteringer. Hos meg er det ryggen som svikter, og de siste dagene har jeg ikke greid å gå. Ganske plagsomt kan du si, og ganske vondt – ikke minst! MEn nå kommer endelig en liten update fra den siste tiden, for jeg føler meg endelig bittelitt bedre! (etter å ha knasket masse rygg-tabletter jeg fikk utskrevet av lege:S )

På Torsdagen hadde Lukas høy feber da han la seg, og derfor fikk han paracet. Men etter en halvtime virket det ikke som paraceten hadde hjulpet noe, han var fortsatt GLOVARM. Og hva gjør man når barnet har over 39,5 i feber og paracet ikke funker? Jo man ringer legevakta. Det er bedre å være på den sikre siden. Da jeg endelig kom gjennom på tlf etter å ha ventet over et kvarter, traff jeg ei hyggelig, blid og hjelpsom dame på tråden. Hun fortalte meg at det ofte tar over en time ør man merker virkningen av paracet på småbarn, så hun mente jeg heller skulle ringe tilbake om en time om feberen fortsatt var like høy. Samtidig ga hun meg noen råd og tips for å senke feberen.

Etter at en time hade gått, hadde feberen gått ned en hel grad, puuuuh! Men for å være sikker på at Luaks ikke har noen infeksjon i kroppen, anbefalte hun på legevakta oss å dra til legen med Lukas på Fredagen. OG siden han fortsatt hadde høy feber neste dag, og ikke kunne i barnehagen, dro vi til fastlegen en tur. Og det er jeg glad vi gjorde. Det viste seg nemlig at Lukas har ørebetennelse på BEGGE ØRENE. Stakkar gullstjerna mi, ikke rart han har hatt så vondt i det siste. Hos legen fikk vi antibiotika, og nå skal han gå på kur en uke.

Siden det har vært litt dårlig med bildetaking de siste dagene, slenger jeg heller med noen detaljebilder fra barnerommet!


Gåvogn/LivingStor babyblå bamse/Kid, Rakett/Bambam, Rangle/Teddykompaniet


Skilt/ebay, Pose/SneDesign

#barnerom #bamse #legevakta #gåvogn #snedesign

2 kommentarer

Siste innlegg