Man behøver ikke være sjalu på fotballfrue

Først var det snakk om merkeklær til Barn i alle landets blogger, men nå har temaet gått over til Fotballfrues Kropp etter fødsel. Egentlig tenker jeg “Who cares?” Men tydligvis så bryr folk seg, og er svært engasjert. Jeg synes det er flott at folk er stolte over kroppen sin, og alle kvinner som har gått gjennom en fødsel har all grunn til å være superstolt av kroppen sin! 

Det eneste jeg reagerer på i denne saken er at alle som støtter Fotballfrue mener at de som er kritiske er sjalu. At de ikke er fornøyd med egen kropp og må rakke ned på henne. Her tar mange feil. Man kan godt være superfonøyd med egen kropp, og fortsatt være kritisk. Hvorfor? Fordi Caroline er et forbilde, hun har over 100 000 lesere om dagen og en sykt stor påvirkningskraft på andre jenter, som hun kanskje ikke alltid tenker over selv. Jenter som aldri har født men er større enn henne kan føle seg store, de kan føle seg presse til å gå ned i vekt når de set slike bilder. Det er ingen hemmelighet at unge jenter lett blir påvirket. Og det er ikke til å dra under teppe at Caroline har haugevis med lesere som går under denne kategorien. 

 


Jeg er nå faktisk 4 kg mindre enn før jeg ble gravid. Men jeg kan sikkert fortsatt gå ned 8 kg uten at jeg stresser noe med det. Jeg er superstolt over kroppen min som bar frem verdens skjønneste lille Prins <3 <3 <3 

11 kommentarer
    1. Ned 8 kilo til? Ser ikke ut til å trenge det du?! Caroline er jo et forbilde, hun kan ikke stå for landets late, overvektige sytete kvinner, stygt sagt. Men, ganske så sant sagt også.. er mange som ER sjalu, det er ikke noen tvil om det.. la nå caroline være heit og vise det frem da :), folk kan faktisk trene og spise sunt om de vil ha en bra kropp 😉

    2. idakristana: Ja det er absolutt sant. Det ligger nok mange timer trening bak den kroppen, hun trener jo MYE 🙂 Og det gir selvfølgelig resultater

    3. Jeg syns det på mange måter er flott at Caroline viser stolt fram kroppen sin, men jeg skjønner også de negative virkningene det kan ha å legge ut slike bilder. Men hun har aldri lagt skjul på den harde jobben bak kroppen, alle som har vært innom bloggen hennes en eller to ganger forstår at hun ikke har fått den gratis!
      Du ser fantastisk ut! 8kg høres mye ut, du er jo veldig slank på de bildene..! 🙂

    4. synes det er helt feil å legge ansvar på henne for at noen føler seg store ettet fødsel. Alle skkjønner vel at folk er forskjellig. Hvorfor skal hun ikkr kunne vise seg frem når store damer gjør det? er de et bedre forbilde enn ei som er slank?

    5. Et forbilde som trener og spiser sunt vil jeg si er et veldig godt forbilde. Tenker også at de som gjør det, føler seg bra og har det da mye bedre med seg selv. Iforhold til de som er lite aktive og har et dårlig kosthold, som føler seg slappe, uopplagt, dårlig humør. Det har veldig mye å si bade fysisk og psykisk at du trener og spiser bra mat. Et slik forbilde ønsker jeg å være for mine barn 🙂

    6. Jeg syns det er flott at fotballfrue tørr å vise frem kroppen sin slik hun gjør, kunne ønske flere i alle former og fasonger gjord et. Det jeg ikke liker, er at hun er så tynn rett etter fødsel, da man dessverre lett sender ut signaler som gjør at flere andre ønsker å være likens. Å slanke seg under graviditet eller ha stort fokus på å ikke legge på seg, kan være skadelig for barnet. Hva man gjør før og etter graviditet får være opp til hver enkelt. Uansett vekt og kroppsfasong, så bør jo en sunn og frisk kropp være fokuset, ikke å være tynnest mulig og ha flatest mulig mage. Så håper at fotballfrue er slik naturlig, og ikke har jobbet hardt for å kunne legge ut et bilde av en flottest mulig kropp kortest mulig tid etter fødsel på bekostning av barnet. Så i grunn dumt hun bare legger ut bildet for alle å tolke fritt, isteden for å si noe om tanken bak bildet – men hun er jo profesjonell i det hun gjør, og dette var definitivt et PR-stund som hun absolutt har lykkes med!

Siste innlegg