Det hadde jeg aldri trodd om barnehagen

Normal
0

false
false
false

EN-US
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Da Lukas skulle begynne i barnehage for første gang, var jeg superskeptisk. Jeg greide ikke å stole på at andre passer på han bra nok, eller at de tar seg nok tid til å se og forstå barnet. Jeg dro mye på besøk i barnehagen før vi begynte, og jeg så barn slå seg uten å få trøst, et barn slo en annen i ansiktet uten at noen grep inn, og barn var uten oppsyn noen sekunder.

Da ble jeg mer skeptisk og gruet meg skikkelig. Hvordan kan jeg sende gullgutten i barnehagen når jeg ikke stoler på at de passer på han bra nok?! De første ukene gråt Lukas da jeg dro, og det gjorde saken enda verre for mamman.

Men vet dere hva? Etter en måned, da Lukas ble vant til å være i barnehagen, stoppet all gråting. Han vil så vidt være med hjem om dagene, han gleeeder seg til barnehagen hver dag, og prater om alle vennene han har der. Han stortrives og storkoser seg, og jeg er så utrolig glad og overrasket. De som jobber der er helt fantastiske og utrolig flink, og ikke minst omtenksomme!

De ser barnet, de lytter, de tar seg goood tid, de bryr seg, de engasjerer seg, de lar barna delta, de aktiviserer barna, de finner på MASSe gøy, drar på turer 2 dager i uken, gir barna omsorg og trygghet. Jeg er fantastisk overrasket over hvor godt ting fungerer, og hvor flinke de som jobber der er! Jeg kunne ikke vært mer heldig med barnehagen! I og med at jeg er så strålendfe fornøyd ønsker jeg å gi noe tilbake.

 

Og da er jo julen en perfekt anledning. Men her behøver jeg hjelp fra dere. Er det vanlig å gi de ansatte på avdeling julegave? Hva kan man isåfall gi?

 

9 kommentarer
    1. Er ikke sikker på hvor vanlig det er. Jeg jobber i bhg selv og kan ikke huske at vi har mottatt noe,men jeg bruker å kjøpe noe godterier (konfekt, twist eller lignende) som de kan kose seg med i pausen og gi julekort til barnehagen som jentene mine går i 🙂

    2. Du kan få han til å lage noe til dem?
      Kjøpe en pose med noe godt i til de?
      Jeg har strikka tovatøffla til ALLE store
      Og små😄, de er jo hverdags englene våre😇

    3. Jeg ville ikke ha gitt godteri. Jobbet i bhg og det var alltid stu fult av godis på det pauserommet. ALLE ga det til jul osv.. Det finnes mange kjekke og billige ting på ebay f eks, men det blir jo litt seint å bestille det nå. Uansett så er jo det viktigse budskapet med gaven; at du har en kjempeflott opplevelse så langt med jobben de gjør og at de har snudd inntrykket ditt fullstendig 🙂 Det er jo kjempebra og det blir de nok glade for å høre 🙂

    4. Du kan feks kjøpe en bok til alle i samen. så får både barn og voksne glede av den i barnehagen.

    5. Selv jobber jeg i bhg, og vi har fått gave fra ei hvert år. Andre har også gitt julekort! Det har vært alt fra godteri, til en liten pakke som er kjøpt fra kremmerhuset eller lignende, som et skilt, en liten kopp, o.l. 🙂
      Skjønner at du tenkte sånn du gjorde i starten, for det er veldig vanskelig når man kommer “utenifra”, noen situasjoner kan se helt på trynet ut i forhold til hvordan det egentlig er. Et eksempel var noe vi opplevde selv, det var to barn som var i konflikter, og det ene barnet slo og sparket det andre som lå nede. Det fikk konsekvenser og ble satt alene på en krakk i gangen, og der skrek han. Foreldre kom inn, og vi fikk stadig beskjed om dette barnet som satt å skrek i gangen. Men det er da det er viktig med foreldresamarbeid, snakk med foreldre og ikke ignorer det. Det vil se så veldig dumt ut om de ansatte later som ingenting. 😛

    6. Hei:) jeg jobber i barnehage:) i fjor fikk vi julegave fra foreldrene. Det var totalt uventet, men noe jeg kommer til å huske. Men vi gjør kun jobben vår og de fleste av oss elsker det 🙂 vi blir jo så glad i barna vi får låne hver dag:) I mitt tilfelle så gjør jeg jobben min med glede med eller uten julegaver fra foreldrene:)

    7. Mamma jobber i barnehage og hun pleier å få av noen hun har litt bedre kontakt med, om du forstår 🙂 Lysestaker, servietter og småting barna har laget er ting hun pleier å få 🙂

Siste innlegg