Flott av Trondheim Kommune

På Mandagen var jeg så heldig (ja, jeg velger å kalle meg heldig, for dette var lærerikt/inspirerende) at jeg fikk delta på et seminar i regi av Trondheim Kommune som handlet om Barn og mat/Kosthold.

Det var en lege og tannlege til stedet som hadde flotte og inspirerende foredrag. Egentlig har jeg aldri vært særlig glad i å lage mat, og ikke finnes jeg kreativ i matveien heller. Men nå som jeg har en liten prins på 2 år, er det viktig at jeg kan å lage sunn, god og frisk mat, så et slikt seminar var midt i blinken for meg.

Vi fikk god innføring i NEI-mat, og JA-Mat, nå vet jeg iallefall hva jeg skal kaste ut av kjøkkenskapet, og hva som ikke er velkomment i mitt kjøkken lengre. VI fikk info om hva sukker og dårlig mat gjør med kroppen og helsa. Sikkert ting man egentlig vet, uten at man tenker over det så mye i hverdagen. VI fikk vite hvordan matvarebransjen lurer oss til å tro at usunn mat er sunn, og hvor viktig det er å lese hva maten inneholder før vi velger hva vi ønsker å ta med oss hjem fra butikken.

 

Etter dette kurser har jeg fått meg en tankevekker, og masse inspirasjon. Dette var gøy! Og verd å være med på!

#mammablogg #grønnbarneby #sunnmat #kosthold

3 kommentarer

Siste innlegg