Angst i hjertet

Huff i går hadde jeg angst i hjertet, jeg tror aldri jeg har vært sååå redd før!!

På ettermiddagen hadde vi bestemt oss for å ta buss inn til Chania, og spise middag der. Vi tenkte at buss var gøy for lilleprinsen, så kunne vi heller ta taxi hjem. Da vi ventet på bussen var det sykelig varmt og jeg tilbød lilleprinsen drikke hele tiden. Han hadde ikke drukket så mye denne dagen og han var ganske varm, noe vi alle var i denne varmen.

Da vi kom på bussen ble jeg litt lettet: aircondition! Endelig litt kjørligere luft. Lilleprinsen ble også littt mer interessert i å drikke, og drakk 3 store slurker vann!

Men likevell ble han mer og mer sløv. Han ble svimmel i blikket og vi mistet kontakt med han! Tilslutt blekket han i armene mine! Jeg ble livredd! Besvimte han? Fikk han heteslag? Vi fikk ikke liv i han. (Samtidig så vet jeg at når han sover Så er han umulig å vekke, men han har aldri sovnet på denne måten før. Og det var uvant tid å sovne på)

Bussen stoppet og vi la over lilleprinsen i vogna. Løp til nærmeste cafe med aircondition, løftet han opp og forsøkte å få liv i han, uten hell. Jeg ble helt hysterisk, men skikkelog redd ble jeg ikke før han fikk vann i ansiktet og fortsatt ikke reagerte! For om han sov, så ville han iallefall reagert på å få kaldt vann på seg!!

De som jobbet på cafeen forsøkte å roe oss ned! De kjente på han, sa han var normal temperatur, hadde puls og normal hjerterytme og at han sikkert nok bare var utslitt. Vi greide ikke å slappe av før vi iallefall fikk noe som helst respons fra han. Noe vi fikk da vi la en kald klut på ryggen. Da sa han neeei!

Tok taxi hjem for å legge han over i senga. Målte temp, den var normal. Han sov fortsatt. Etter 3 timer vekket vi han, og da våknet han men ville sove videre. Siden vi hadde fått en ok respons og forhørt oss hva vi burde gjøre, lot vi han sove til neste dag.

Og i dag våknet han i supert humør. Han er vanskelig å vekke til vanlig, og elsker å sove. Det var bare måten det skjedde på som skremte meg og st vi ikke fikk liv i han. I morgest målte jeg og tempen fordi han kjentes så varm ut: 38,5 i feber og ørebetennelse!!

=tur til legen, antibiotikakur, og beskjed om å holde oss unna basseng, sol og varme i 3 dager! Dvs resten av ferien! Kjipt:: iallefall kjedelig for lilleprinsen som ikke får boltre seg i bassenget slik han elsker!!

0 kommentarer

Siste innlegg