Et ekstremt dårlig valg

Gravide skal ikke løfte tungt – det er noe de fleste har hørt. Og som gravid er jeg opptatt av å følge rådene jeg får, for å ha et mest mulig sunt svangerskap med minst mulig problemer. Men i går presterte jeg å gjøre et meget dårlig valg:

Vi skulle legge vinterdekkene i bila, siden jeg skulle ta med bila på dekkskifte i dag. Og snill og pliktoppfyllende som jeg er, så følte jeg at jeg måtte bidra! Derfor løftet jeg opp ene vinterdekket fra kjelleren. Det var sykt tungt, men jeg følte det gikk greit der og da. Litt “styrketrening” kan vell ikke skade?!

Men etter 30 min kom smertene: Ryggsmerter som jeg ikke har hatt på lenge kom tilbake, og jeg har fortsatt vondt i dag. Det er veldig vondt å sittte, og vanskelig å gå normalt. Håper virkelig ikke jeg har satt i gang bekkenløsning/låsning og ryggproblemer jeg har sletet med så lenge. jeg som ikke hadde noen plager og var i så god form! Krysser fingrene for at dette er forbigående. Jeg har iallefall lært : PÅ den vonde måten. 

1 kommentar

Siste innlegg