Bekymret gravid dame – tur på sykehuset!

Jeg kjente liv tidlig i denne graviditeten, selvfølgelig ikke daglig, men i ny og ned. Med tanke på at jeg har foranliggende morkake så kjenner man ofte liv senere, og ikke like ofte som de som ikke har det. Men fra å kjenne liv i ny og ned fra uke 16-17, til å gå to uker uten å kjenne NOE; det stresset meg litt.

Derfor tok jeg kontakt med jordmor. Jeg tenkte at jeg sikkert stresset unødig, siden det ikke er noe krav om å kjenne liv ofte så tidlig, men siden jeg hadde kjent noe tidligere, måtte jeg høre hva jordmor mente om saken. Jeg sendte henne en mail, og fikk raskt en telefon tilbake.

Hun var bekymret.  Og det gjorde meg enda mer stresset.

Hun var bekymret fordi jeg ikke hadde kjent noe på 2 uker, og ikke føler jeg meg spesielt gravid heller. JOrdmor ringte til St.Olav som ville ha meg inn på en ultralyd. SÅ på Fredag var jeg på ul, 15 min etter jeg hadde pratet med jordmor. Åh, så godt det føles å bli tatt seriøs. Heldigvis var alt bra. Og jeg trengte ikke bekymre meg. Baby følger kurven perfekt.

Men baby lå med bein og hender inne mot ryggen min, og har kanskje funnet seg en favorittstilling? søtt <3 Hun på sykehuset sa at jeg skulle kjenne liv daglig fra uke 24, og nå er jeg 21 fullgåtte uker. Det var deilig å se et hjerte banke, slik at jeg kunne puste lettet ut


Måtte bare slenge med noen av mine siste syprosjekter. 3 nye kjoler til prinsessa i magen <3 Holder på å lager flere, og gleder meg til å fylle garderoben hennes 

2 kommentarer
    1. Skjønner godt du ble bekymret jeg. Har kjent knøttet mitt fra uke 13 ca. og nå i uke 20 (20 uker i morgen) så kjenner jeg knøttet hver dag, stort sett hele dagen av og på. Om det plutselig ble stille en dag eller fler ville jeg blit stressa selv. Mest sasnynlig er det jo ikke noe farlig, men tanken på at det kunne være noe ville jeg ikke roet meg med.
      Bra at alt var bra med knøttet ditt, ingenting er bedre enn en bekreftelse på det når man har gått å bekymret seg.

    2. Huff ikke noe gøy, selv ringt føden på helg og sagt jeg ikke har kjent liv på 2 dager, da jeg siste 14 dagene hadde kjent flere ganger, ble bedt om å komme med en gang! Godt å bli tatt seriøst og at de tar en imot uansett tid på døgnet : ) Godt alt vra bra, ikke noe som roer ned en gravid dame mere enn å høre hjertelyden og orda ” her er alt i orden” : )

Siste innlegg