Slik er hverdagen når man har mammapermisjon

Nå, en måned etter fødsel har vi delvis kommet inn i noen greie rutiner. Det eneste som fortsatt mangler er bil, og alle planene jeg har hatt om å melde meg inn på treninggsenter og dra forskjellige steder utendørs for å trene med vogn, har måtte la vente på seg. Men det blir nok etterhvert, for jeg har ikke tenkt å være billøs hele permisjonen altså! Krysser fingrene for at det ordner seg snarest!!

Iallefall, slik går dagene:

1) jeg våkner mellom 08.00 – 09.00. Begge barna sover fortsatt og jeg starter dagen med å pumpe melk. Nå behøver jeg bare pumpe en gang om dagen, og er veldigfornøyd med det. Fryseren er fylt opp, så nå må jeg kaste det jeg pumper. men det har ikke noe å si, jeg gjør det kun for å ikke  få smerter.


2) så er det tid for å vekke småttisene. De er begge noen syvsovere, og vi tar oss god tid på oppvåkningen. Selv om vi har det travelt på morgenen mange dager, er dette noe vi tar oss god tid til. Iallefall som oftest, noen dager må vi forte oss her også


3) Når storebror er levert i barnehagen må jeg rydde hus. Altså, jeg MÅ ikke, men jeg elsker å ha det ryddig og organinsert, og er en perfeksjonist. Jeg rydder helt til jeg blir hundre prosent fornøyd, og er det rotete blir jeg stresset. Om alt på overflaten er perfekt, går jeg i dybden, altså, inne i klesskap, bretter, stryker og organiserer. Bruker nok over gjennomsnittet med tid på husarbeid, men jeg koser meg veldig når jeg holder på, og blir stresset når det ikke er slik jeg vil ha det

4) Så blir det trening, hjemmetrening, og masse prinsessekos resten av dagen før storebror skal hentes i barnehagen. Kanskje tar vi oss en busstur for å handle også. . Vi slapper av og nyter tiden sammen. Blir ordentlig kjent og tar livet helt med ro. Herlig, det er slik Permisjon skal være!

2 kommentarer

Siste innlegg