Babyen vår ble hentet av ambulanse midt på natta

I går natt var jeg klar for å legge meg i ett-tiden på natta, og lille prinsessa vår fikk mat før jeg hoppet i seng. Men så skjedde det noe skremmende, hun fikk pusteproblemer og strevde skikkelig med å få pustet ordentlig. Vi hadde planer om å ringe legevakta, men siden det alltid er 17 min ventetid, og hun raskt ble verre, måtte vi ringe 113. Hun ble også utrolig blek i ansiktet.

Og jeg ble selvfølgelig livredd. Hun pustet ikke ordentlig og ble fjern i blikket. Damen vi pratet med på 113 sa det var ambulanse og luftambulase på vei til oss, for når en 4ukers baby strever med å puste, da kan man ikke spare på ressursene. Det tok sikkert ikke lange tiden før ambulansen kom, selv om det føltes som en evighet!

Ambulansemannen kom i døra og tok fra meg lillejenta vår, for å ta henne med i ambulansen for å sjekke henne. Heldigvis kviknet hun til, og pusten ble normal. Likevell ble vi med på sykehuset for å sjekke henne mer, og ta diverse prøver.


Jakka til mammsen rett på gulvet, ja sånn går det når man er redd og stresset

De fleste prøvene som ble tatt var fine. Selv om de fant noe som må undersøkes nærmere. Vi måtte være der over natta, for dagen etterpå skulle en ny barnelege se på henne. De koblet en leding på henne, og vi kunne følge med på skjermen. Den viste puls og oksygenopptak. 100 var helt perfekt, da får hun nok oksygen. Men kom tallet under 90, så var det mer kritisk. I morgest droppet tallet til 89, og det gikk en alarm. Heldigvis var det kun fordi hun beveget på seg, og sensoren var overfølsom for bevegelse. Alt er bra med lillejenta vår, og vi fikk reise hjem i dag. Puh

Så redd har jeg aldri før vært , en slik opplevelse unner jeg ingen. 

Vi sovnet ikke før klokken 4 på natta, og i dag har vi vært litt redusert begge to. Blir nok en tidlig kveld i dag.

5 kommentarer
    1. det skjedde hjemme her også, men gutten min som var 6 uker da det skjedde.. han ble plutselig helt lilla i fjeset, og det kom skum og slim ut munnen hans..! aldri vært så redd i hele mitt liv! vi måtte også sove over på sykehuset, men ledninger koblet til for å sjekke puls og oksygen..

    2. de fant ikke noe unormalt med han, men mente det kunne vært pga reflux.. men så merkelig, det skjedde flere ganger også, men da hadde jeg nogenlunde kontroll selv, så vi dro ikke på sjukehus.. men vi slet lenge med det, og han har hatt flere pustestopp, og slimoppkast i ettertid. men nå når han har blitt over året så har han heldigvis vokst det fra seg! vært mye spy med slim å tørke opp, for å si det sånn..:( legen kunne liksom ikke gjøre noe med det.. vi var der mange ganger fordi vi ble bekymret pga spyying omtrent hver eneste dag, men han måtte visst bare vokse det av seg..:/

Siste innlegg