De fleste tar det for gitt

Å stå opp fra senga, å gjøre husarbeid, kjøre bil, leveret barnet i barnehage, dra på butikken, lage seg mat; Ja det er ting som er en selvfølge å klare. Noe de fleste tar for gitt, altså helt vanlige hverdagslige ting. Men nå som jeg har vært syk, har jeg ikke greid å gjøre noen av disse tingene. Og da får man litt annet perspektiv på hverdagen. De tingene man tar for gitt betyr plutselig veldig mye. 

Å bare sitte i ro hele dagen fordi man ikke greier noe annet, det er ikke noe verdig hverdag. Det er såå mye jeg har lyst å gjøre, bare å gå en tur, jogge, dra på butikken, leke med lilleprinsen.  Ja, alle de vanlige tingene man gjør i løpet av uken, I wanna do them all!

Den dagen jeg greier disse tingene igjen, ja, da skal jeg virkelig sette pris på at jeg greier det! Og være lykkelig for at jeg er frisk, og fungerer normalt

1 kommentar

Siste innlegg