Ammepress og slike ting

Etter vektoppfølging på helsestasjonen og flere telefonen til ammepoliklinikken, fikk jeg gjentatte ganger høre at jeg har for lite melk, og at det er derfor barnet ikke legger på seg nok. Men er det noe jeg alltid har vært sikker på, så er det at jeg har mer enn nok melk. I starten flommet det over, mens nå har det gått seg til. Uansett om det ikke flommer over lengre, så er jeg 100% sikker på at melketilbudet er der for barnet, det er ikke på grunn av manglende melkemengde at barnet ikke legger på seg nok.

Jeg fikk råd om å pumpe meg for å få igang produksjon, noe jeg faktisk ikke gjorde, da jeg vet at det ikke er noe i veien med den. Og i går da vi var på ammepoliklinikken fikk jeg beskjed om å pumpe meg etter å ha ammet, da de var sikker på at det ikke var noe melk igjen.

MEN, melk var det ja!  2 beger ble fylt opp, og sykepleieren ble rimelig overrasket og sjokkert. Hun sa faktisk at hun var imponert over at jeg hadde så mye melk. ENN DET! Ingen som tror på meg, så må jeg bevise hvordan det er. Og jammen meg fikk jeg motbevise deres påstander.

I og med at det ikke var noe feil med melkeproduksjonen fikk vi beskjed om å ta med lillejenta til kiropraktor, så dit gikk turen i dag. update om det kommer litt senere. Synd jeg ikke har tenkt på kiropraktor mye tidligere.

2 kommentarer

Siste innlegg