Foreldres skrekk!!

I dag ble jeg vitne til noe forferdelig. Bildet av barnet har brent seg fast i hukommelsen, og jeg greier ikke glemme det forferdelige synet jeg så!

Jeg stod ved en lekeplass og pakket vogn og barn ut fra bilen. Hadde utsikt mot lekeplassen der jeg sto, hvor det var en liten familiebarnehage og koset seg i sola. De var 3 voksne og 4 små barn i alderen 1,5 – 2,5 tipper jeg. Alle ante fred og ingen fare der de sto og pratet og nøt varmen.

De voksne ble uopmerksomme i noen få minutter, og i løpet av den tiden hadde et av barna greid å komme seg opp i et klatrestativ. Og før noen i det hele tatt så det, så falt barnet rett ned fra klatrestativet og landet på hode. Barnet stupte rett ned på bakken, og kroppen knakk over hodet da barnet landet. Det så grusomt ut, det så ut som nakken var brekt, for halsen var knekt mot siden. Dette ble oppdaget i det sekundet barnet begynte å gråte.

Det hele endte HELDIGVIS bra, kun med neseblod som sprutet, ut i fra hva jeg kunne se. Men etter et slikt fall hadde jeg ville tatt med barnet til legen. For alt er ikke synlig på utsiden. Jeg håper de fikk seg en oppvekker at de må passe på bedre, for dette skal ikke skje når barnet er i barnehagen. Så håper jeg virkelig foreldrene til barnet får høre om det som skjedde, selv om jeg har mine tvil. Huff

 

1 kommentar
    1. Huff! Så grusom opplevelse. Men bra det gikk bra utifra det du kunne se da 🙂 Kunne jo godt mye verre!

Siste innlegg