Det å få barn forandrer en person

På Fredagen var vi på middag hos svigers, for på Lørdagen reiste tante Marty til Dubai av alle ting! Vi måtte jo treffe henne før hun skulle reise, og vi hadde en koselig middag sammens, og fikk sagt hadet til henne. Heregud hun er heldig! Etter en tur i Dubai skal jentene videre til Australia. Snakk om å oppleve livet! Synes det er så tøft gjort at de reiser så langt ,og har lagt så mange planer om å oppleve så mye spennende! Er det noe jeg synes er viktig så er det å oppleve verden!

På mine “yngre dager” (hahah nå høres jeg forferdelig gammel ut, ikke sant?) var jeg veldig ivrig på å oppleve verden selv. Da jeg var 17 år flyttet jeg helt alene til en bitteliten by i england, Fakenham, litt nord for London. Der bodde jeg ca et halvår, ble kjent med masse herlige mennesker, og ble kjent med engelsk kultur. En veldig berikende opplevelse jeg ikke ville vært foruten.

Og noen år senere flyttet jeg og kjæresten min til USA for å bo et års tid. Denne gangen i Daytone Beach i Florida. Jeg er glad jeg har vært litt rundt og sett noe av verden, for etter jeg fikk barn har jeg forandret meg.

Fra å være fryktløs – til å bli redd for alt mulig. Nå er jeg plutselig livredd for å fly! Dette ble mye verre etter at jeg fikk barn, og enda verre da jeg fikk barn nr 2. Jeg stoler ikke på taxisjåfører i utlandet, de både ser skumle ut og kjører alt for fort. (snakk om å dra alle under en kam, men det er sånn jeg føler det) Jeg greier ikke å slappe av på samme måte når jeg har to dyrebare skatter å passe på. Jeg sier ikke at jeg skal slutte å reise altså, men er glad jeg ikke har det samme behovet lengre. 

Flere som har det slik?

0 kommentarer

Siste innlegg