En ny start?

Januar er det perfelkte tidspunktet for å starte nye vaner, rutiner og kanskje skaffe seg en bedre livvstil. I Januar kan man virkelig begynne med rene ark , det er et nytt år, så  hvorfor ikke bare kjøre på!.  Er det noe  jeg har bestemt meg for at vi skal bli flinkere med så er det matinnkjøpt.

Vi handler ofte, mye, og kaster mye. Noe som er utrolig lite lønnsomt, så her er det store muligheter for forbedringer. Vanligvis bruker jeg ca 1400 kr per uke på mat, og med tanke på hvor mye som blir kastet, er det mange penger bortkastet. Denne uken har jeg tenkt å utfordre meg selv, så jeg har satt meg ned å skrevet handleliste. En handleliste som skal følges til punkt og prikke, uten unntak. 

Om jeg holder meg til listen, så skal jeg kunne klare meg på 660 kr i mathandling. Da er det ikke rom for å unne seg noe ekstra, her må man holde listen ellers greier man det ikke.  Det blir nok veldig utfordrende, men jeg har  bestemt meg for å klare det. Jeg er veldig ivrig på å kunne bevise for meg selv at vi kan leve godt på mindre, fordi at vi da kaster mindre, og må bruke opp maten vi har. Det er jo bare win-win. Ingen liker å kaste mat.

Første handlingen denne uken var på Mandag. Jeg handler alltid på Mandager, og denne Mandagen handlet jeg får 460 kr. Da er det kun 200 kr igjen av matbudsjettet, så får vi se om det holder. Det eneste jeg skal handle resten av uken er litt frukt, grønnt og brød.

 



1 kommentar

Siste innlegg