Mister motivasjonen

Jeg hadde et mål om å gå ned i vekt før sommeren, hele 7 kg. Og jeg har absolutt ikke gitt opp enda, selv om sommeren nærmer seg med stormskritt. Jeg jogger en del, og trener mer enn jeg har gjort tidligere. Men jeg må innrømme at når vekta står på samme tall som den har gjort i flere uker, så er det lett å miste motivasjonen. De ukene jeg har vært supersunn og jogget mye, er vekta akkurat den samme som den var den uken jeg spiste masse godis og holdt meg helt unna trening.

Det skjønner jeg ikke! Hvordan går det an?

For meg er vekta en av de største motivasjonfaktorene jeg kan ha, men når den står bomstille så blir det kjedelig og demotiverende.

Jeg har fått tips om å måle med målebånd for heller å se på resultatene den veien, og det er kanskje ikke så dumt. SÅ da spørs det om jeg må greve frem målebåndet fra skuffen å begynne å måle en gang i uken. Kan jo hende det gir mer motivasjon enn en vekt som står bomstille!

1 kommentar

Siste innlegg