Bunad eller ikke – thats the question

Da jeg var konfirmant hadde jeg en Rød Trønderbunad, en kjempe fin bunad som passet perfekt. Men i alle anledninger hvor det er naturlig å bruke bunad, valgte jeg heller t annet antrekk, som jeg følte meg finere i. Siden bunaden aldri ble brukt, valgte jeg å selge den da jeg var 19 år. Den dag i dag angrer jeg fælt på dette, for nå setter jeg mer pris på slike plagg.

Jeg synes fortsatt det er helt greit å heller ha på en søt kjole enn en diger bunad, men bunad er veldig pent, og stas å ha på 17. Mai og andre selskapsdager. Det jeg vurderer er å heller investere i en festdrakt, for det finnes mange fine på markedet. Får se hva jeg ender opp med til neste år – for jeg har ganske så lyst på en bunad-ish sak


Brukte du bunad i dag?

0 kommentarer

Siste innlegg