Ingen husmorsemne

Jeg er ikke noe særlig til husmorsemne for å si sånn. Det genet har blitt overført til min søster istedet, for hun er helt fantastisk på dette området.  Jeg har liten interesse for å lage mat, og jeg misliker å bake. Alle mine bakeverk blir mislykket, og jeg tror aldri jeg greid å lage en perfekt deig. 

Men i går bestemte vi oss for å lage boller. Vi gjorde det enkelt og brukte en bollepakke fra Toro. Da behøver man bare tilsette vann og smør, for deretter å lage en fin deig. Deigen ble bedre enn noen deig jeg har laget tidligere og bollene sluttet aldri å heve (det er første gangen deigen har hevet ever i min bakekarriere) Bollene ble megagode, og jeg fikk plutselig lyst  til å bake oftere. Det er faktisk første gangen A har spist bakeverket mitt og sagt det er godt. Hahah… Nå er det bare å fortsette i samme sporet.

0 kommentarer

Siste innlegg