Det lille ekstra

Det nærmer seg påske med stormskritt, og påskemodusen er snart på plass. Priskrigen har så vidt begynt i butikkene, og folk er sikkert ganske klare for å hamstre en del. Dette til tross for at butikkene ikke er stengt så veldig mange dager ekstra. Jeg har allerede ordnet klar påskegaven til barna, og mangler egentlig bare å kjøpe gule lys så er alt på plass.

Påskegaven til barna består av en pakke, et malesett og et påskeegg med godis og annet stasj oppi. Jeg elsker jo å gjøre det lille ekstra når jeg ordner i stand gaver, så her er hele påskegaven pakket inn i cellofan. Søstra mi synes det minnet mer om en bryllupsgave, noe som er trivelig å høre. Koser meg alltid sånn når jeg ordner til barna. Begge har i tillegg fått hvert sitt påskebrev som er hengt på pakken, formet som et hjerte.

Påskegaven består av både spiselige ting og ting vi kan gjøre sammen! Kan tenke meg det blir moro å male påskepynt, det gleder jeg meg veldig til!

En ting vi ikke har bestemt oss for enda, er når vi skal gi barna påskegaven. Noen som har noe forslag? Vente til påskeaften (noe jeg synes er litt sent) Eller gi den tidligere i påskeuken? De har jo påskeferie hele uken, så kanskje det hadde vært en ide.. Selv om godis kun er forbeholdt helger.  Når gir du barna påskegave/påskeegg? 

0 kommentarer

Siste innlegg