Nettbutikker man kanskje skal holde seg unna

Jeg har lang erfaring med netthandel, for det er der jeg har handlet det meste både til meg selv og til barna opp gjennom årene. Jeg har mange års erfaringer og har vært borti butikker som har imponert meg over rask levering, og andre butikker som har skuffet noe ekstremt når det kommer til kundeservice. Tenkte derfor å lage en liten guide og fortelle om mine erfaringer både på godt og vondt.

 

For meg er  det to faktorer som er ekstremt viktig når det gjelder netthandel, og det er følgende:

1)Det skal være enkelt! (det er derfor man handler på nett, det skal gå fort og smidig)

2)Det bør være kjapp leveringstid. (ellers kan man likeså godt handle på Ebay)

 

Med andre ord, jeg har ikke så veldig mange krav, men disse kravene bør nettbutikkene leve opp til om de skal gi oss en god opplevelse. Listen over nettbutikker jeg anbefaler at man holder seg unna er ikke så veldig lang, men de bør absolutt nevnes.

Den som troner øverst på listen over butikker man bør vurdere å holde seg unna er ADLIBRIS: Dette er en bokbutikk på nett, som selges bøker, leker, elektroniske gjenstander og så videre. Denne bør man holde seg unna fordi kundeservice er ekstremt på lavnivå.  Jeg la inn to bestillinger på denne nettbutikken, og helt uten å gi beskjed så valgte butikken å kansellere den ene bestillingen. Da jeg tok kontakt i ettertid fikk jeg beskjed om at begge bestillingene ville bli levert. Etter å ha ventet tålmodig i to uker tok jeg igjen kontakt da jeg ikke hadde mottatt bestilling nummer 2. Da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med kundeservice på en annen epostadresse. Der fikk jeg svar fra en annen medarbeider som bekreftet at bestilling nummer to var kansellert.


Så hos adlibris sier de at bestillinger er på vei når de faktisk er kansellert. De ber deg om å ta kontakt på andre epostadresser fordi de ikke orker å følge opp saken videre 8eller av helt andre grunner, ikke vet jeg. Frekt uansett). De dropper å sende deg varene som du har bestilt uten å gi beskjed o mdet, om du ikke tar kontakt selv for å etterlyse varene. De har en ekstremt dårlig service når du ringer inn til kundeservice. Anbefaler å lese litt på tilbakemeldingene de har fått på Facebook, de er ikke gode for å si det sånn. Det finnes mange andre butikker som selger akkurat det samme, så velg heller at annet alternativ.


På andreplass har du Zalando. Zalando er en butikk som selger klær og tilbehør både til kvinner, barn og menn. Og de har et enormt utvalg. En god start, og en butikk jeg egentlig ønsker å like. Ja, jeg liker utvalget. Men Zalado gjør handelen så vanskelig at jeg nesten ikke orker å handle derfra. De har nemlig et system som velger ut hvilke betalingsmåter du får tilbud om. Enten det er å betale med kort, faktura eller kontooverføring. Og er du max uheldig så får du KUN betale med kontooverføring. Hørt noe så slitsomt? De tilbyr ikke kortbetaling til alle en gang. De avhenger av systemet velger å tilby ifølge damen på kundeservice. Hu sa også at de ikke aner hvordan systemet bestemmer hvilke betalingsmetoder man skal få tilbud om, de har ikke kontroll over dette. Men er det mulig i 2017? Å ikke tilby kortbetaling! 

 

Hvem orker å logge inn nettbank å legge inn en betaling bare for å gå gjennomført et kjøp, når det kan være så my enklere. Zalando gjør handelen tungvint og slitsom. Og bare det er grunn nok til å holde seg unna for min del.


Alle bildene i dette innlegget har jeg tatt på Zara i Trondheim. Zara er som mange kanskje vet min absolutte favorittbutikk, og jeg elsker å handle fra nettbutikken. De har super rask levering og masse kvalitetsklær til fine priser. MEN som dere ser på bildene, Zara i Trondheim er et eneste kaos. Jeg tror aldri jeg har opplevd en butikk så rotete, enten det er salg eller ikke. Det er klær slengt overalt, og tydligvis ingen fokus på å holde orden i butikken. Derfor foretrekker jeg heller netthandler hos Zara, for der er de flawless!

0 kommentarer

Siste innlegg