Kan ikke ligge på latsiden

Jeg er en person som elsker å ha my å gjøre, og om jeg ikke har noe å gjøre, finner jeg alltid noe som må bli gjordt. Jeg har aldri tid til å bare slappe av eller å se på TV for eksempel. Om jeg skal se på TV, må jeg gjøre noe nyttig samtidig. Enten å brette en haug med klær, trene eller gjøre husarbeid. Ellers føler jeg at jeg kaster bort mye tid. Her i huset blir TV sjelden brukt, det er ingen av oss som har tid til å sette oss ned med slikt. 

Egentlig burde jeg lære med å slappe av mer, men så lenge jeg trives med et høyt tempo så ser jeg ikke problemet. Så lenge jeg ikke blir utslitt til slutt, da er det på tide å roe ned. Jeg husker da jeg var på Spa i MAi, da slet jeg med å slappe av da. Jeg skulle sitte i bobblebad i 30 minutter, men tankene spinnet om hvor mye annet jeg egenltlig burde ha gjordt på de 30 minuttene. Det er kansje et tegn på at jeg burde lære meg å slappe litt mer av, for det å slappe av er en kunst, og sikkert ganske viktig også. 

I hverdagene når jeg er på jobb er jeg også helt i hundre. Vi har 30 minutter med lunsjpause, men jeg har ikke tid til å sitte på pauserommet.  Istedet handlet jeg inn mat til den dagen, for å slippe å bruke tid på det etter jobb. Om vi ikke har behov for ny mat den dagen, går jeg meg tur – MENS jeg spiser mat. Her er det ingen tid å miste altså. Må nesten le litt av meg selv, jeg høres nesten stresset ut. Det er alltid så mye jeg måååå rekke hele tiden. Flere som har det slik? 

0 kommentarer

Siste innlegg