Så kom snøen

På Torsdagen startet høstferien for vår del, og turen skulle gå til Sverige. Men før vi tok fatt på bilturen over grensen, måtte vi bytte til vinterdekk. Jeg måtte stå opp klokken 5 på morgenen for å rekke det hele. Lillesøster fikk bli med på turen til Lade, hvor vi har dekkene på dekkhotell, og gutta i butikken brukte ikke mer enn en halvtimes tid på å skifte dekkene!  Da var det bare å dra hjem å hente resten av gjengen å ta fatt på turen til Østersund.

 Jeg er utrolig glad vi skiftet dekk, for ved Storlien snødde det som bare det. Landskapet var hvitt, og flere av bilene som kom i mot oss var dekt med snø. Snøen ga meg faktisk litt julestemning, og været påvirket ikke føret noe særlig, så det gikk veldig greit. Da vi nærmet oss Åre kom snøen som regn istedet, og som snø enda høyere oppe på fjellet. Vi tok første stopp i Året, og spise en deilig lunsj der. Da vi kom frem til Østersund sjekket vi inn på hotellet før turen gikk videre på Shopping. Det regnet dagen vi kom, og det var egentlig en perfekt dag til å titte i butikkene. Faktisk så synes jeg matbutikkene er mer spennende enn klesbutikkene, men vi var både innom lekebutikker, klesbutikker og haugevis med matbutikker! På kvelden ble det tid for et langt bad, for vi hadde nemlig badekar på hotellrommet. Magisk!  Hotellet vi lå på heter Scandic Østersund City, og er et helt greit hotell midt i sentrum. Det er gangavstand til gågatene og alt man behøver. Hotellforkosten kunne absolutt vært bedre, men dette er en helt grei plass å bo om man skal til Østersund.  På morgenen på Torsdagen fryktet jeg det ikke skulle bli noe av turen vår til Sverige, for formen min var ikke noe særlig bra. Jeg vurderte å bytte ut ferien med en tur til legen, men vi endte opp med å dra likevell, noe jeg er veldig glad for i ettertid. Formen har vaklet hele turen, og siste dagen endte jeg tilogmed opp stemmeløs. Men vi har likevell klart å storkose oss, barna har storkoset seg de også, Dag nummer to gikk turen til Storsjøbadet. Der storkoset vi oss i alle bassengene, og barna hadde det veldig moro i skliene. Vi holdt ut i to timer, og selv om jeg fryktet formen skulle bli mye verre, så var den uendret selv om vi hadde vært i badeland. Og enda vi hadde badet i flere timer, så ble det bading igjen i badekaret på hotellet da vi kom tilbake dit. Senere på dagen tuslet vi litt i gågaten, og fikk kjøpt et kostyme til halloween. Ellers fant vi ikke så mye annet.  

2 kommentarer

Siste innlegg