Er det ikke farlig da

Her om dagen, ja det begynner å bli noen uker siden nå men, hadde jeg noen timer for meg selv litt sånn uplanlagt. Og da benyttet jeg meg av muligheten til å dra på en lang løpetur. Jeg løp til sammen i cirka 70 minutter, og da jeg nærmet meg hjemmet vårt, opplevde jeg noe utenom det vanlige..

I skogen har de hengt opp plakater at det er pågående elgjakt, og at man kan oppleve å se elger fordi de beveger mye mer på seg i denne perioden. Jeg har enda til gode å møte på elg i skogen, men ved hjemme vårt, der slapp jeg ikke unna.  Skulle tro man er trygg når man er så nærme husdøren, men den gang ei. For rett ved hjemmet vårt møtte jeg på en diiiger elg! Den stirret på meg og jeg stirret tilbake. Overraskende nok ble jeg ikke redd, for elgen virket ikke noe truende. Etter å ha stirret på hverandre i 5 minutter snudde den og løp sin vei. Og det var da jeg oppdagen elgkalven som stod like ved. Det kunne ha blitt en farlig situasjon, men heldigvis var jeg ikke så truende ovenfor elgen, så denne gangen gikk det bra. Puuh.. 

5 kommentarer

Siste innlegg