Fornuftig bruk av lunsjpausen

I en hektisk hverdag merker jeg at trening ofte blir nedprioritert. Det er ikke alltid døgnet har nok timer til å rekke alt man skal rekke, når man skal ordne middag, holde huset i orden, følge barna på fritidsaktiviteter, ha kjærestetid og i tillegg ha kvalitetstid med familien. Jobben tar jo sin tid den også, og etter man er ferdig på jobb, er det ikke mange timene man har sammen før kvelden kommer. Og når kvelden kommer er jeg ofte trøtt og klar til å finne senga. Jeg er en person som krevet 7 timer søvn for å være fornøyd, og legger meg helst i 22-22.30 tiden. Så ikke mye tid å hente til trening der heller.

Derfor har jeg prøvd noe nytt de siste ukene: Bruke lunsjen på å trimme. Bare det å få et lite avbrekk fra hjemmekontoret betyr så utrolig mye. Det å komme seg ut å få litt friskluft og masse sol. Sol og deilig vær gir meg så mye energi, og da har jeg mer å gå på resten av dagen. Selv om 30 minutter ikke er all verden, så er det mye bedre enn ingenting, og for meg som har en skoliose på over 40 grader så er det ekstremt viktig å være mye i bevegelse. Det er noe som bare MÅ prioriteres, enten jeg orker eller ei.

Nå har vi kommet inn i en fin rutine, og jeg føler at det å trene i lunsjen er en veldig fornuftig bruk av lunsjpausen. Det anbefales virkelig for alle som har muligheten. Mat kan man alltid spise ved pulten før eller etter pausen, funker som bare det – I promise.

0 kommentarer

Siste innlegg