Jakten på det gode liv

Som person er jeg egentlig mer stresset enn jeg skulle ønske jeg har vært. Jeg kunne tenkt meg å leve litt roligere, og ikke alltid jage neste utfordring eller opplevelse. For meg har mottoet alltid vært “å oppleve mest mulig på kortes mulig tid”, men med fulltidsjobb, to barn, kjæreste, hus og oppussing, er dette  å noe som har endret seg de siste årene. Jeg ønsker ikke det evige jaget lengre, nå vil jeg vil heller leve mer rolig og mer i harmoni.

Når det gjelder stress, er det som stresser meg aller mest rot  og uorden i huset. Det å ha et rotete hus gir meg indre uro.Tipper jeg har det etter min far, for han er veldig opptatt av orden og ryddighet. Det er sjelden jeg bare kan slappe av om huset ikke er shinet først! (men det er noe jeg øver på, haha)

 

Jeg elsker å høre på podcasten til Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord, og siden de er så behagelig å høre på, startet jeg like så godt med å høre på ryddeboken til Synnøve. (Veldig kjekt med disse appene som leser bøkene for deg, Da går det fort unna.)

Synes hun har veldig mage gode tips og råd i boken, og noen viktige prinsipper. Spesielt det at alt skal ha sin faste plass. Slik vil man aldri stresse over at man ikke finner det man skal ha. Jeg blir nemlig ekstremt stresset om jeg ikke finner bilen nøkler, mobil, eller penn når jeg er på jakt etter det.

Jeg har ryddet MYE det siste året, både for å bli mer minimalistisk og fordi jeg elsker følelsen det gir meg. Faktisk er jeg ganske hekta på å rydde, og elsker å gå gjennom garderoben, skuffer og skap. Det gir meg indre ro og glede, og jeg liker å kvitte meg med ting, slik at det blir mindre kaos. Nå har alt sin faste plass i skuffer og skap, og vi vet hvor tingene ligger. Jeg har fortsatt en vei å gå når det gjelder garderoben, men jeg tror jeg iallfall har greid å kvitte meg med 50% av alt jeg har hatt, det siste året. OG det er jeg veldig fornøyd med!

 

0 kommentarer

Siste innlegg