juli 2017

Siste byen

I stersund var vi ogs  to netter, slik som i Oslo og Stockholm. To netter p et sted er helt perfekt, for da rekker vi det meste! Nr vi var i stersund mtte vi selvflgelig innom Storsjbadet. Det er ingen hemmelighet at barna er ekstremt glad i bade, og faktisk synes jeg det er ganske behagelig selv ogs.

I Storsjbadet var de fleste bassengene litt for kalde for min smak, men de hadde et basseng der som var ekstremt varmt ogs, og der trivdes jeg og lillesster best. Hun sa faktisk auu nr vi prve de bassengene som var kaldere, heheh, s det ble med det ene bassenget for vr del. Da hun ble lei av bade tuslet vi p en diger lekeplass p uteomrdet til Storsjbadet, for der var det mye moro finne p.

Etter badet ble det en tur p restaurant, og litt shopping i tillegg. De hadde overraskende mange kule butikker i stersund, s vi endte opp med flere breposer hele gjengen.

Neste etappe

Etter en alt for god hotellfrokost var vi klare for neste etappe av ferien. Vi bodde to netter i hver by, og n gikk ture videre fra Stockholm til stersund. Det er rundt 6 timer kjre uten stopp. Da vi dro p denne ferien hadde vi som ml om pakke lett, men om du ser p bildet litt lenger ned p siden, s ble det etterhver veldig mye stasj ta med seg. Bare pakke bilen for neste etappe er et prosjekt i seg selv. Det er godt vi har et stort baggasjerom.

Som fra Oslo til Stockholm, s kjrte jeg s og si hele veien fra Stockholm til Stersund ogs. Jeg trives best bak rattet, og stortrives p de fine Svenske veiene. Vi hadde ingen spesielle planer for stopp p veien, s tok det litt p sparket. Da vi kjrte fordi en diger Outlet stoppet vi der, spiste litt og shoppet litt fr vi dro videre. Om man nsker et litt lengre stopp s tror jeg Trollskogen er verd et besk. Det er cirka halveis p veien. Dit fr vi heller ta turen neste gang vi drar p bilferie, for denne gangen startet vi kjre alt for sent p dagen.

Da vi kom frem i stersund var det utrolig deilig vre fremme, for da hadde turen tatt over 10 timer med all stoppene. Hotellet vi bodde p i stersund hadde to soverom s det var nok av plass. Utrolig herlig! Vi bode p Scandic stersund City, og hotellet ligger rett ved ggaten med gangavstand til absolutt alt.

Opplevelser i Stockholm

I Stockholm er det mye gjre, og masse velge mellom nr man skal planlegge en familieferie. Vi vurderte dyreparken p Skansen eller Aquariet like ved, men endte opp p Grna lund etter ha hrt med barna hva de helst ville. Det koster litt oppleve Grna Lund, men til vr store skuffelse var det ikke en eneste karusell som lillesster kunne ta. Dette er ikke familieparken for de med sm barn nei.

Storebror var mer fornyd og fikk prve mange karuseller, tilogmed mange jeg synes var for skummel. Jeg er vedig pysete nr det gjelder karuseller s det er bra han har en tff pappa som er med p alt! Selve plassen var veldig fint, og utsikten fra karusellene var magisk. Men  omrdet var trangt, parken var liten, og egentlig ganske skitten. Likevell sitter jeg igjen med en flelse av at jeg er utrolig glad jeg fikk oppleve dette, for det var egentlig ganske kjekt alts, nr jeg frst tok kjangsen p ta noen karuseller. hehe....

Etter flere timer i Parken dro vi p Shopping midt i Stockholm. Jeg mtte jo bare innom Sephora, Victorias Secret og Zara. Overraskende nok endte jeg ikke opp med en eneste ting fra Victorias Secret. Men jeg fikk handlet en god del p Zara, der hadde de et enormt utvalg. (butikker var like rotete som den i Trondheim, men jeg fant mye likevell)

Etter noen timer i byen endte vi opp p Fridays til levende musikk og fin utsikt. Stockholm er en utrolig vakker by! Hit skal jeg garantert tilbake, for en fin plass alts!

Tips p vei fra Oslo til Stockholm

Etter to netter i Oslo gikk turen videre til Stockholm. Og ivrig p planlegging som jeg er, s hadde jeg planlagt en utflukt p veien slik at det ikke skulle bli s kjedelig kjre s langt. Vi stoppet i rebro, en by som ligger ca 4 timers kjring fra Oslo. I rebro finner du nemlig et kjempe kult badeland som heter Lost City, hvor det ser ut som du er kommet inn i noen ruiner nr du kommer inn i badelandet. Hele konseptet er utrolig bra gjennomfrt.

Barna storkoset seg i badeland i flere timer, hvor vi badet, skled p vannsklier og storkoset oss! Etter at badelandet stengte utforsket vi byen. Er man turist s er man turist, hehe. Og med barn p biltur er det viktig ta seg god tid. Vi fikk se et vakkert slott midt i byen, og fant oss en restaurrant like ved hvor vi spiste en sen middag. Byen var utrolig fint, og slottet var virkelig vakkert!

Resten av kvelden/natten kjrte vi til Stockholm og sjekket inn p neste hotell. Ja, det er godt med hotellferie alts.

#rebro #bilferie

Helt magisk

Dag nummer to i Oslo hadde vi planlagt en utflukt til Tusenfryd. Vret var strlende, og vi gledet oss utrolig masse. Tusenfryd var et av hydepunktene som storebror gledet seg mest til p hele turen! S var vi s heldige at vi dro sammens med sstra mi og familien hennes ogs. Det er alltid koselig ha noen dele opplevelsene med, og veldig moro for barna dra sammens med sskenbarna sine som er gjevngamle.

Vi startet med dagen med karuseller for barna. Her var det masse moro for bde store og sm! De hadde noe for enhver smak, og jeg m virkelig f si at Tusenfryd er den perfekte familieparken. Etter ha vrt i flere parker i lpet av ferieuken vr, s er desidert Tusenfryd den parken som skiller seg ut til vre den beste plassen for familier. Rett og slett fordi parken er s stor og har noe for absolutt alle! Tilogmed for lillesster p bare 2 r.

Dagen i parken gikk alt for fort, og hadde vi ikke planlagt en tur til Stockholm  neste dag, s hadde vi tatt en dag nummer 2 i tusenfryd istede. Det er veldig mye oppleve og mange karuseller ta. Kene var ikke s lange heller, fordi det er s mange forskjellige attraksjoner. Vi rakk faktisk ikke komme oss gjennom hele parken p en dag, for vi bruke en del av tiden i badebassenget ogs! Her var det utrolig mye gjre, og jeg gleder meg allerede til jeg skal tilbake neste r!

Barna traff p denne hyggelige fyren inne i parken.

Storebror fikk prve trekke tau, hvor man er garantert premie. Det er jo ekstra moro for da gr man ikke tomhendt hjem. I posen var det en superst bamse

Noen av karusellene er bare for de tffe, slik som Alex, han nlte ikke i det hele tatt uansett hva han skulle ta! Jeg derimot...

Parken var utrolig fint med masse fargerike blomster overalt. Dette er ogs en av de reneste parkene vi har vrt i

#tusenfryd #sommerferie

Oslo, man kan jo ikke bli overrasket

Da vi kom frem til Oslo sjekket vi inn p Scandic Sjlyst, et hotell som hadde perfekt beliggenhet for vr del. Det var ikke langt unna Vigelandsparken, og det var haugevis med butikker og restaurranter i nrheten. Hotellet var fint og koselig, og vi hadde god plass p rommet. Oslo hadde strlende sol som alltid da vi kom frem, og man kan jo bare ikke bli overrasket. Oslo har jo alltid s fint vr, haha nesten s jeg vurderer flytte til Oslo. Jeg er s lei av Trndervret alts.

Men tilbake til saken, vi tok turen til Vigelandsparken etter ha sjekket inn p hotellrommet. Vi bruke ca 30 minutter p spasere dit, s det ble en veldig fin tur! Parken var helt magisk, og vi fant mange lekeplasser i nromrdet. Vi lekte ved tre av lekeplassene, s barna hadde det utrolig moro. Det var utrolig mange turister i Vigelandsparken s vi skled rett inn i mengden. Det er gy vre turist i eget land, for Norge har mye by p!

Vigelandsparken bestr av over 200 skulpturer, s det er nok se p! Synes disse skulpturene er utrolig fascinerende, og endelig fikk vi sett Sinnataggen igjen. Det er mange mange r siden jeg var i parken sist, tror ikek jeg har vrt der siden jeg var lita jente, s dette var gy

Bilferie med barn

Da har vi nettopp kommet hjem fra en ukes lang bilferie med barna. Det har gtt over all forventning og vi har hatt en fantastisk tur. Vi kjrte til Oslo fra Trondheim forrige Tirsdag. Vi valgte ta den korteste ruten, og droppet dra innom Lillehammer. Vi kjrte helt til den store Slv Elgen p Bjra Rasteplass og spiste lunsj der.

Der hadde de ogs en lekeplass hvor barna fikk boltre seg fritt fr det var flere timer i bilen igjen. P Veien til Oslo stoppet vi hele tre ganger, men det m man regne med nr man kjrer med barn. Dessuten s er selve bilturen en stor del av ferien nr man er p bilferie, og da er det bare fint ta seg god tid!

Tips for at bilferien skal g s bra som mulig:

• Srg for ha underholdning til barna. Gjerne en film p Ipad eller DVD spiller. (husk at denne m festes i bilen, p grunn av sikkerhet)
  • La barna spise i bilen (vi har egentlig regel om at mat er forbudt i bilen, men inns ganske fort at nr man skal kjre over 200 mil s m man tillate litt spising i bilen)
  • Legg filmer p Offlineliste fr turen, bde p Netflix og Viaplay. Da har man et godt utvalg i filmer til turen begynner.
  • Lag spilleliste p forhnd, bde noe barna liker hre p, og noe for oss voksne
  • Planlegg hvor man skal stoppe p forhnd, og legg inn noen lengre stopp hvor man kan leke og vre en times tid for koble av litt fra kjringen

On the road

N er vi godt i gang med ferien og denne gangen ble det biltur p oss. Vi var jo i syden i Juni, s da er det moro prve noe annet n. Turen gikk fra Trondheim til Oslo, deretter til Stockholm og n er vi p vei fra Stockholm til stersund.

Det blir noen timer i bil, men jeg elsker kjre bil s det er ingen problem. Den som liker det minst er lillesster s hun har protestert store deler av veien. Ser ut til at hun har vent seg til bilferie n, s turen mot stersund gr veldig bra s langt.

Ingen av oss er noe srlig til campingfolk derfor ble det hotellferie p oss, noe som er utrolig herlig! Jeg elsker hotellfrokoster og tror aldri jeg har spist s mye frokost fr!

Skal dele mange bilder, tips om utflukter og mye annet nr vi er tilbake fra ferieturen som er p Mandagen. Vi storkoser oss p tur og bilferie var jammen ikke s verst alts!

Hyttemagi

P Lrdagen hadde vi enda en herlig dag p hytta. Solen skinte og det var ganske varmt i luften. Mamma tok oss med en tur p stranden, og der var det flere som badet. Jeg er ingen badenymfe i Norsk sj, s vi holdt oss til vasse i vannkanten og sole oss i solsteiken. Nr det nrmet seg middagstider tok vi bten og kjrte til en restaurrant som var en halvtimes tid unna.

Btturen var like magisk som hver bttur er, selv om vi mtte p en meter hy blge. Bukten hvor restaurranten befant seg, var utrolig koselig. Der fikk vi servert et magisk mltid, jeg tror aldri jeg har ftt s stor porsjon p restaurrant tidligere. VI ble iallefall stappmette hele gjengen. Barna fikk is og vi kastet masse steiner i vannet. Lillesster sovnet p hjemturen, ikke rart nr bten vygget s mye som den gjorde p blgene. Heheh...

En perfekt start p ferien

P Fredagen gikk jeg ut i ferie, noe som var utrolig deilig. Men selv om det n er sommerferie s skal jeg ikke ligge p latsiden. Da jeg kom hjem p Fredags ettermiddag var det bare hive seg rundt, pakke det vi trengte, hive med seg alt i bilen, ta med seg barna og legge av grde p vei til hytta til Bestemor og Bestetor.

Vi er alltid s heldige med vret nr vi skal p hytta, og denne Fredagen var ingen unntak. Vi kom frem til Strlende sol og nybakt pizza som mamma hadde laget. Selv om vi var ferdige med maten klokka 20.00 bestemte vi oss for ta ut bten en tur. Lillesster hadde sovet hele veien til hytta, s hun var klar for vre vken noen timer ekstra. Er det sommerferie s er det sommerferie alts.

Sjen var ubeskrivelig magisk i solskinnet. Ingenting er s fint som en sj som glitrer p grunn av solstrlene. Vi stoppet opp for fiske i bukta og mamma fikk fisk etter fisk etter fisk. Hun der alts, fr alltid fisk! Hun var den eneste som fikk noe p kroken denne gangen, og er alltid den frste som fr fisk nr vi er p fisketur.

P sitt beste

P Sndagen presenterte Trondheim by seg p sitt aller beste med bde sol og varm luft. Nr vi har finvr s sjeldent som vi har her i Midt Norge s setter man s utrolig stor pris p de f dagene man fr servert.

Ut p dagen s tok vi turen til Skansen og mtte Svigers der. Det var en perfekt plass vre i finvret, med masse folk og god stemning. Barna fikk kaste steiner i vannet og se p btene, og etterp lekte vi oss  i parken like ved. Vi spiste et godt mltid p Skansen og storkoset oss i sola. h, kan vi ikke bare f litt flere av disse deilige dagene!

Vi hadde ogs store ambisjoner om f til en Sndagstur ute p ettermiddagen, men tiden fly s fort at klokken ble 18.30 fr vi rakk reagere, og da var det for seint siden det snart var leggetid for barna. N ser vi utrolig frem til noen feriedager i ukene som kommer, det skal bli utrolig godt. S skal vi p en gyal ferietur litt utenom det vanlige. Det blir bra!

En perfekt start p helgen

Siden vi var hjemme hos sstersen p Torsdagen var det vr tur til invitere p Fredagen. Etter jobb hadde jg derfor invitert henne med barna p grilling hjemme hos oss. Og siden vi var s godt i gang inviterte jeg broren min og kjresten hannes ogs. En herlig liten gjeng! Jeg fyrte opp engangsgrillen for frste gang i historien, og det gikk da overraskende bra det. Ingenting tok fyr, utenom grillen s klart, og maten ble ganske god den ogs.

Det er ikke ofte vi er s heldige at vi fr finvr nr det er helg, det motsatte er heller typisk. S slike dager m bare nytes utendrs! Barna hadde vannkrig og lekte med vannballonger. Kjempe moro, helt til jeg ble blaut selv, hahah!

Det var magisk

Jeg bare elsker nr sstra mi inviterer oss p middag. I gr var en slik dag, og hun overrasker stadig med fantastiske retter hun serverer! Jeg blir like mett og lykkelig hver eneste gang. Hun er rett og slett den perfekte husmor, og jeg skulle nske jeg hadde hatt litt av hennes gener nr det kommer til talen p kjkkenet. Ingenting er bedre enn komme fra jobb og f maten servert hjemme hos henne.

Etter en fantastisk middag etterfulgt av like god dessert var det leketid for barna. Vi dro p en stor lekeplass i nromrdet og hadde det veldig moro, vi bde disset, rutsjet p rutsjebane og leket  i sanden. Sskenbarna er s gode venner, det er s herlig se hvor mye de setter pris p hverandre og hvor godt de leker sammen. Det er helt perfekt at tilfeldighetene gjorde det slik at alle fire barna ble s gjevngamle:)

Hipp Hurra

I did it!!

P Tirsdagen valgte jeg ta en treningstur ute til tross for ekkel hoste gjennom hele dagen. Lungene fungerte veldig bra under joggeturen, og jeg fikk ingen hosteanfall nr jeg trente. S min konklusjon er at det fint fungerer trene selv om man er plaget med hoste og forkjlelse!

Men ble jeg frisk?

P Onsdagen hostet jeg like mye som dagen fr, ikke mer, men heller ikke mindre. S jeg ble ikke frisk av trene, men s ble jeg heller ikke verre og da er jeg fornyd. Selv om man ikke blir frisk av forkjlelse av trene, s fr man veldig mye mer energi, fler jeg i alle fall. S da er det bare fortsette i samme sporet fremover. Fr ikke sagt hvor godt det fles etter en treningskt. Det er bare helt supert alts!

At det gr an

I gr kveld da jeg skulle legge meg begynte jeg hoste s ille at jeg fikk store smerter i brystet. Jeg har helt sikker p at jeg mtte til legen i dag, og at jeg har ftt bronkitt eller noe i den gata. Men i morgest da jeg vknet flte jeg meg haket bedre. Det var ikke s mye hosting resten av natten, og heller ikke p morgenen. Men da jeg kom p jobb, da begynte det igjen.

Jeg hostet og hostet, helt til trene sprutet og ynene ble illrde. TIlslutt begynte jeg brekke meg fordi jeg hostet s mye. Da fles det ille sitte p jobb. Men heldigvis gikk det seg til utover dagen. Med god hjelp fra halstabletter, vann og kakao. Hahha,, hva gjr man ikke for prve bli frisk?!

N vurderer jeg om jeg skal ta meg en treningskt! For noen er bygd slik at de bare kan lpe av seg sykdom, det har jeg faktisk sett meg egne yne. Er usikker p om det er tilfelle for meg alts, men det skader kanskje ikke prve? En rolig joggekt br jeg kanskje klare.. Fr se om jeg orker hive meg rundt, for akkurat n fles drstokkmila ganske lang.

We love Memini

Som dere kanskje har lest mange ganger tidligere her p bloggen s er jeg stor fan av Memini! For hver kolleksjon de lanserer, s forelsker jeg meg i alle plaggene. De har alltid ekstremt mye fint, og alle barneklrne er helt etter min smak. Det nyeste tilskuddet i garderoben til Lillesster er denne Romperen i fargen Faded Rose.

Har nettopp sett bilder fra den nye kolleksjonen som kommer om ikke alt for lenge, og det var utrolig mye fint. Bare glede seg med andre ord!

Endelig fikk vi det vi ogs

Denne uken har vi vrt s heldige at vi har hatt to dager med strlende sommervr! Det var p tide at Trnderne ogs fikk en liten smak av sommer og sol, og disse to sommerdagene har vi nytet maks! Vi har vrt ute stortsett det meste av dagen. Vi har leket oss bde med vannbalonger og vannslange, hatt vannkrig og leket p lekeplassen. Det er s godt kjenne litt sol p kroppen, det har nemlig vrt etterlengtet etter at vi kom hjem fra Syden.

Jeg tok meg ogs en joggetur i varmen, noe som skulle vise seg bli en heller ubehagelig opplevelse. Jeg har aldri i verden opplevd s mange fluer p en gang. Jeg flte jeg var dekt med fluer, og hadde en steam etter meg der jeg lp. Heldigvis forsvant de med en gang jeg kom inn dra til hjemmer vrt. Puh!