• 28.06.2017, 10:36

Et must på Søndager

For meg er den obligatoriske Søndagesturen veldig viktig, spesielt når været er bra. På Søndagen var det ikke noe særlig stemning for Søndagstur her i huset, men etter litt mas og mye overtalelse fra meg så kom vi oss ut på tur til slutt. Lillesøster var ikke helt i form, så hun fikk sitte i vogna det meste av turen.

Det ble ikke noe langtur, men likevell ble det en fantastisk tur. Det er så ubeskrivelig herlig å komme seg ut i marka! Det gir meg så mye. Barna storkoset seg de også, med både mating av fugler og kasting av steiner i vannet. På tilbaketuren utforsket vi en hemmelig sti vi aldri har sett før,som vi måtte klatre over et fossefall for å komme oss til. Deretter måtte vi klatre opp en skråning ved hjelp av et fastmontert tau. Da vi kom i høyden hadde vi utsikt over hele området. Utrolig vakkert, spennende og fint. Her skal vi utforske mer når lillesøster blir helt frisk.

• 26.06.2017, 18:08

Bildedryss Syden del 2

Jeg gleder meg til å lage fotobok fra Sydenturen vår, men det er litt av en jobb å se gjennom og rydde i over 4000 bilder. Etter en slik tur er det greit å samle de beste minnene i en fotobok så er det lettere for barna å se gjennom bildene fra turen også. Det er et prosjekt jeg skal begynne på om ikke så lenge. Tenkte også å vise dere noen flere bilder fra turen, så her er de siste bildene jeg deler på bloggen fra turen vår i Mallorca:

• 25.06.2017, 20:33

Vi kan ikke la oss stoppe

Her vi bor har vi en tradisjon om stort bål på St.Hans, med både kaker, grilling og god mat. Det har alltid vært godt oppmøte, men på Fredagen var alt annerledes. Det regnet som bare det, og det var nesten ingen mennesker å se. Jeg  derimot, har bestemt meg for å ikke la regne stoppe meg, for da blir det et kjedelig liv. I Trøndelag regner det jo nesten hver eneste dag, og litt regn kan ikke stoppe oss.

Bålet ble fyrt opp og grillen like så. VI grillet god mat, og hadde litt flax for det var delvis oppholds akkurat da vi laget maten. Det ble servert kaker, og selv om det var dårlig oppmøte, traff vi på noen hyggelige mennesker. Bålet var like stort som alltid, og barna storkoset seg i regnet med både gjørme, søledammer og våt sand. Dette var en suksess til tross for været, og en minnerik dag for alle mann!

• 24.06.2017, 16:47

Nytt hus

På Torsdagen var vi invitert på Middag hos Johnny og Tone. Som nevnt tidligere er Johnny altså fadderen til begge barna, og min tidligere stefar. Han har nettopp kjøpt seg nytt hus langt oppi huttiheia, et veldig lekkert hus! Jeg aner ikke hva stedet heter, men det ligger oppe i ei fjellside hvor naturen er nærmeste nabo. Her hører man bare fossefall og fuglekvitter i bakgrunnen, noe som var veldig behagelig og avslappende. Huset var kjempe stort, og hadde mange soverom. Her kan vi komme på helgebesøk fremover.

Johnny og Tone laget kjempe god grillmat, og serverte en nydelig forrett med hjemmelaget guacamole. Barna fikk se huset, og det som facinerte dem mest var et soverom som hadde tingeling plakat på den ene veggen. Det var NewYork og mange lekre farger utover hele veggen, noe som var utrolig kult!

Barna storkoset seg med grillmat og herlig sommertemperatur. Når vi har sol så sjelden som vih ar her i Trøndelag,  er det så godt å sitte utendørs å bare nyte den fullt ut når den endelig er her!

• 23.06.2017, 16:03

Bildedryss Syden

Noen bilder fra Sydenturen vår. Ååh, som jeg jeg ønsker meg til bake til varmere strøk!

• 21.06.2017, 17:15

Et barnevennlig sted å bo

Tenkte jeg kunne fortelle dere litt om stedet vi bodde på i syden, for det var meget barnevennlig og en plass jeg gjerne anbefaler videre. Vi tok turen til Mallorca som dere kanskje allerede har fått med dere, og bodde i Playa De Muro, som ikke er så langt fra Alcudia.

Hotellet vi bodde på heter Prinsotel La Dorada, og er et 4+ stjernes hotell som man kan bestille gjennom Apollo. Hotellet har ordentlig store rom, og på badet var det badekar i den ene enden og dusj i den andre. Soverommet var stort, og stuen likeså. Så hadde vi en lite balkong og et lite kjøkken. Alt man behøver, og god skap plass overalt.

Hver dag fikk vi påfyll med såper, shampoo og balsam. Rommene ble ryddet ordentlig, de ble vasket hver dag og man fikk haugevis med nye hånduker. Jeg er positivt overrasket at de også ryddet våre tinger som var slngt her og der, og ikke bare type hånduker og senger. De gjorde en bra jobb der altså.

Hotellet er veldig barnevennlig og har store bassengområder, spa, minigolf, bordtennis, lekeplass, miniclub for barna og tennisbane blandt annet. Det var ikke noe jeg savnet for å si det sånn. Det eneste jeg har å utsette på plassen vi var, er at  shoppingsmulighetene var dårlig og stranda var litt skitten til tider av mye rusk i vannet. Og myggen da, det var for mye mygg! Ellers en super duper plass. Les gjerne mer om hotellet her på Apollos sine sider.

• 20.06.2017, 20:40

Som jeg gruet meg

Etter flyturen vi hadde ned til Mallorca med turbulens i hytt og pine, kaffe og vin som ble slengt hit og dit og flyvertinner som gikk av skaftet, så gruet jeg meg skikkelig til flyturen hjemover. Den opplevelsen vi hadde på vei til syden hjalp ikke på flyskrekken min for å si det sånn. Jeg gruet meg allerede dagen før vi skulle reise, og var ganske nervøs. De rundt meg merket det på humøret mitt, for på reisedagen var jeg utrolig stresset.

Før vi reiste i 2tiden på Lørdagen hadde vi en god lunsj på Bassengbaren ved hotellet. Det var utrolig varmt å sitte i reiseklærne ved bassenget, men vi storkoset oss med lunsjen uansett. På vei til flyplassen fikk vi  en hel buss for oss selv igjen, noe som var utrolig stas denne gangen også. Det er kjekt å ha goood plass!

Heldigvis gikk flyturen over all forventing! Det var rett og slett en utrolig bra flytur, selv om det var litt turbulens under landing. Men det er det alltid på Værnes, så det er jeg vant med. Lillesøster sov HELE flyturen og måtte vekkes for landing. Når barna er over 2 år så må de nemlig sitte i eget sete under takeoff og landing, men selv om hun ble vekket midt i sin beste dupp så var hun strålende blid og fornøyd.

Jeg var lettet jeg jeg tråkket ut fra flyet og alle fortsatt var i god behold. Puh, det gikk bra denne gangen også! Den dumme flyskrekken altså...!

• 20.06.2017, 19:37

The last day in paradise

Den siste hele dagen vi hadde i sydenland fikk vi det travelt, da skulle vi rekke alt vi ikke hadde gjort tidligere i uken. Men det er ikke alltid man rekker alt man planlegger, og vi måtte prioritere det som var viktigst for oss. Først storkoset vi oss ved bassenget og jobbet litt med brunfargen. VI fant et boblebad og badet i flere timer. Det var utrolig herlig.

På ettermiddagen dro vi på stranden. Storebror ville ikke bli med, så vi ordnet med barnevakt for han, og tok turen med lillesøster. Det er ubeskrivelig fantastisk å bade i sydensjø. Bare det å slappe av i bølgene, ingenting gir meg mer ro i kroppen enn det! Vi måtte nyte den siste svømmturen, for jeg tviler på at det blir bading i sjøen i Norge i sommer (det regner og er 8 grader akkurat nå)

PÅ kvelden dro vi med taxi ti minutter unna der vi bodde. Jeg aner ikke hva plassen heter, haha, men vi fant en fin resturrant som hadde veldig god mat. Jeg valgte nachos, og dette er den beste nachosen jeg har smakt på turen. Den var så smakfull og god! VI fikk også shoppet litt den siste kvelden, for vi hadde jo ikke handlet noe tidligere på turen, endelig fikk jeg kjøpt noe! Vi gikk også en tur langst stranden, for der var solnedgangen magisk

• 19.06.2017, 18:39

Nærmer seg slutten

Den nest siste dagen vi hadde på Mallorca tok vi taxi inn til Alcudia. Stranden på Alcudia er helt magisk, og ekstra fin er den i solnedgangen. Vi endte opp på en restaurrant som hadde rekord lang ventetid, og for oss med små barn som begynte å bli både trøtte og sultne så var det en dårlig kombinasjon. Men maten var god, og da maten ble servert var stemningen god.

Etter middagen fikk barna være med på "tivoli" hvor de fikk hoppe på trampoline i strikk. De hoppet superhøyt og hadde det veldig moro. De minste barna måtte være tilskuere, og var egentlig ganske uenige i at de skulle stå å se på. Det er ikke alltid man kan være med på alt når man bare er 2 år. Etter middagen og en spasertur  i byen tok vi taxi hjem til hotellet og slappet av der resten av kvelden. Det er så utrolig deilig med ferie. Her er noen bilder fra Torsdagen!

• 09.06.2017, 16:45

Kan ikke ligge på latsiden

Jeg er en person som elsker å ha my å gjøre, og om jeg ikke har noe å gjøre, finner jeg alltid noe som må bli gjordt. Jeg har aldri tid til å bare slappe av eller å se på TV for eksempel. Om jeg skal se på TV, må jeg gjøre noe nyttig samtidig. Enten å brette en haug med klær, trene eller gjøre husarbeid. Ellers føler jeg at jeg kaster bort mye tid. Her i huset blir TV sjelden brukt, det er ingen av oss som har tid til å sette oss ned med slikt.

Egentlig burde jeg lære med å slappe av mer, men så lenge jeg trives med et høyt tempo så ser jeg ikke problemet. Så lenge jeg ikke blir utslitt til slutt, da er det på tide å roe ned. Jeg husker da jeg var på Spa i MAi, da slet jeg med å slappe av da. Jeg skulle sitte i bobblebad i 30 minutter, men tankene spinnet om hvor mye annet jeg egenltlig burde ha gjordt på de 30 minuttene. Det er kansje et tegn på at jeg burde lære meg å slappe litt mer av, for det å slappe av er en kunst, og sikkert ganske viktig også.

I hverdagene når jeg er på jobb er jeg også helt i hundre. Vi har 30 minutter med lunsjpause, men jeg har ikke tid til å sitte på pauserommet.  Istedet handlet jeg inn mat til den dagen, for å slippe å bruke tid på det etter jobb. Om vi ikke har behov for ny mat den dagen, går jeg meg tur - MENS jeg spiser mat. Her er det ingen tid å miste altså. Må nesten le litt av meg selv, jeg høres nesten stresset ut. Det er alltid så mye jeg måååå rekke hele tiden. Flere som har det slik?

• 06.06.2017, 18:02

Stoppet av politiet

Som om jeg ikke hadde det travelt nok imorgest med bleieskift da vi var på vei ut døra, og at jeg allerede var litt forsinket fra før, så ble jeg jammen meg stoppet av politiet også. Politiet stod nemlig utenfor barnehagen for å sjekke at alle barna var sikret rett, og det er bare helt flott. Jeg er imponert over at politiet prioriterer ressurser på barna, så det var bare en veldig positiv opplevelse. Jeg regner med at de fleste foreldre er veldig opptatt av å sikre barna riktig i bil, og om noen ikke gjør det er det jo bare bra at de blir tatt i en slik kontroll.

I dag er det varmt i Trondheim, det er nesten på tide å droppe strømpebuksen. Hahah, mitt faste klesplagg gjennom hele vinteren. Det spørs om jeg må få litt mer farge på beina før jeg dropper den, så folk ikke blir snøblind av å se meg.

• 05.06.2017, 16:33

Kanskje på tide å undersøke

I rundt to uker nå har jeg hatt smerter et sted uten å egentlig bry meg særlig mer om det. Istedet for å undersøke området med smerter nærmere så har jeg bare ignortert det. Helt til det ble så vondt at jeg bare måtte finne ut hvorfor det var så innmari vondt. Det viste seg at jeg hadde et åpent sår som verker. Gosh, ikke rart det gjorde vondt nei. Nå blir det enda en legetime på meg rett og slett for å sjekke om jeg har fått infeksjon i såret. Det kan være greit å sjekke det før man skal til syden å bade i basseng som er fulle av fremmede bakterier :)

Auau

• 04.06.2017, 13:56

Helt stressa

De tre siste dagene har jeg lagt meg klokka 21.00 i håp om at formen skal være fin når jeg våkner. Men hver morgen føler jeg meg bittelitt verre enn dagen før, og nå begynner jeg å bli stressa! Det er jo bare en uke til vi reiser! Nå er det på tide at formen blir bedre. Men til tross for dårlig form, så har jeg tatt turen ute i dag.

Vi har nemlig.... Wait for it! ...

SOOOOL i Trøndelag idag. Ingenting er bedre for sjela enn litt sol på kroppen. AAh, så deilig. VI har vært ute store deler av dagen å plukket blomster, leket i sandkassa og tuslet på tur. Det må jo bare gjøre godt for kroppen, jeg kan ikke skjønne noe annet!  Jeg føler meg iallefall litt bedre enn i morgest.

• 04.06.2017, 08:24

Bombshell

For en uke siden var jeg egentlig ferdig med pakkingen til syden, for jeg liker å være tidlig ute. Hater  å stresse den siste uken, og synes det er greit å pakke så tidlig at jeg rekker å handle inn det jeg ser at vi mangler undeveis.

Men i går måtte jeg begynne å pakke om. Kofferten veide mye mer enn den skulle, så da var det bare å endre på organiseringen. Jeg storkoser meg når jeg pakker, og nå er jeg ferdigpakket både for meg selv, og  begge barna. Den eneste som ikke har begynt med pakkingen enda er Alex, men det blir vell i løpet av uka.

Det eneste jeg ikke har pakket til nå er parfyme. Og parfyme er virkelig et must å ha med seg! Vurderer å ta med denne, for den er så god. Men har ikke helt bestemt meg enda, jeg har jo så mange å velge mellom.

• 03.06.2017, 16:13

Sykdom og legetur

Denne uken har vært preget av sykdom. På Tirsdagen slo jeg til med tidenes lengste joggetur, men allerede på kvelden kjente jeg at formen begynte å bli dårlig. På Onsdagen dro jeg til legen, og fikk bekreftet at jeg hadde en virusinfeksjon. Feber, hoste og kløe i halsen er så ubehagelig altså! På Fredagen prøvde jeg meg på jobb igjen, noe som gikk veldig bra, men i dag er jeg verre enn jeg har vært Nå satser jeg på å bli 100% frisk før vi reiser til syden. Krysser fingrene for det.

Det er utrolig kjedelig å bli syk nå, nå som planen var å ligge i hardtrening. Men det får jeg ta igjen siden. Tipper det tar lengre tid å bli frisk om jeg skal slite ut kroppen med trening nå.

• 30.05.2017, 20:15

Fanget i skogen

I går hadde vi fantastisk sommervær i Trondheim, derfor var vi ute det meste av dagen etter jobb. Vi lekte på lekeplassen og holdt på med vannballonger og sykling. Slike dager er så herlige, jeg elsker at sommeren strax er her! Skjønner ikke at tiden har gått så fort, det er jo Juni om bare to dager! Enn det da! Og strax reiser vi til syden også, men først har vi en del innkjøp å gjøre!

Treningsmessig har jeg fått en fin start på denne uken. I dag tok jeg med meg barnevogna på joggetur, og da er det dobbelt så tungt å jogge. Vi løp i skogen og jogget over en time. Jeg elsker det! Jogging har vært en viktig del av ungdomstiden min, og nå føler jeg at jeg begynner å komme tilbake til meg selv igjen. Formen er endelig bedre og energien er på plass!

På joggeturen møtte vi på et sykkelritt. Hahah, av alle mulige ting! Sykkelrittet hold på midt på stien hvor jeg løp, og en periode følte jeg meg helt fanget. Jeg hadde ikke så mye annet valg enn å parkere i grøften da syklistene kom syklende i 120 km/t. Heldigvis syklet de så fort at det var over på få minutter! Puh, ingen kjørte over oss, og vi kom oss endelig hjem til slutt.

• 28.05.2017, 22:39

Bildedryss fra Hyttetur

Da har vi kommet hjem fra en fantastisk hyttetur på Aure. Vi har koset oss med båtur på sjøen, grillet pølse på bål, hatt vannballong krig og bare slappet av i sommervarmen.Mer kan man ikke be om når man skal lade batteriene i helgene, for denne helgen har vært helt fantastisk.

I går da vi dro ut med båten og skulle fiske, fikk vi napp på de to første kastene. Da fikk vi med oss to ganske store fisker hjemme, så det var en bra fangst på veldig kort tid. Barna hadde vannballonggkrig hele ettermiddagen fordi det var så varm og deilig ute. Vi har vært flere turer på stranden og letet etter krabber og kastet steiner i vannet, og vi har spilt mye badminton. Nå gleder jeg meg til neste hyttetur, men det blir vel ikke før etter at vi har vært i syden.

Håper helgen din har vært fin!

• 28.05.2017, 00:04

Det meste løser seg

I går dro vi på hyttetur til Aure, både jeg, Alex og barna. Dette er første gangen Alex har vært med på hytta til Bestetor, så det var veldig koselig. Vi dro rett etter jobb i går, og hadde en fin kjøretur med stopp underveis. På hytta møtte vi Ariana, mamma og Tor, som hadde dratt noen timer i forrveien.

Det regnet da vi kjørte til Aure men det ble oppholds på kvelden. Vi kunne sitte ute halve natten foran bålpanna, noe som er superkoselig!

Men tilbake til overskriften: idag lekte jeg masse med barna med både løping og dans, og plutselig fikk jeg akutt vondt i ryggen. Da var det bare en ting ågjøre: ta på seg joggeskoene å dra ut på løpetur! Jeg løp en kveldstur og det var helt magisk i solnedgangen. Det er så ubeskrivelig vakkert her. Etter løpeturen var ferdig var smertene helt borte, så trening er virkelig effektivt! Det meste løser seg med ei treningsøkt

Se så fint det er her!

• 21.05.2017, 19:31

Bildedryss fra 17.Mai

Noen bilder fra den fantastiske dagen vi hadde på 17.Mai

• 18.05.2017, 19:23

Hipp Hurra, vi ble så glad

Dagen før 17.Mai sovnet jeg alt for tidlig. Det endte med at jeg våknet i panikk klokken 01.00 , ja midt på natten, fordi jeg hadde alt for mye å gjøre til den store dagen. Jeg kunne ikke sove mer når jeg hadde så mye på planen. Det bare å hive seg rundt; Bunad og skjorter måtte strykes, dress måtte gjøres klar, kake skulle bakes, og jeg måtte brette en haug med klær og i tillegg lage eggerøre. Ja og dekke bord da, for ikke å glemme det! Jeg sjonglerte mellom kjøkken, bad, stue og soverom, og ville få unna alt det man helst ikke skal stresse med tidlig en 17.Mai Morgen. Jeg ble ferdig klokken 03.30, men hadde egentlig ikke lys til å sove. Men for å fungere så må man ha søvn så jeg hadde ikke noe valg. Jeg satte alarmen på 07.00 neste morgen.

17.Mai våknet jeg først av alle. Jeg rakk å dekke på en god frokost før jeg vekte resten av gjengen. Vi fikk i oss en god frokost før det bare var å hoppe i finstasen. Barna ble utrolig nydelige i de fine bunadene sine. For første gang gikk vi i barnetoget sammen med barnehagen, noe som var utrolig stas. Lillesøster gikk det meste av runden selv, men avsluttet i vognen da hun var på nippet til å sovne.

Etter barnetoget dro vi rett til byen, med en liten stopp innom mamma og mannen først. Bytur på 17.Mai har alltid vært tradisjon for oss. Der så vi på borgertoget, kjøpte sukkerspinn og nøt all den fine 17.mai musikken. Da vi ble lei av å se på tog dro vi på Peppez for å spise middag. Der var vi samlet hele storfamilien, og vi hadde det utrolig koselig sammen.

Etter at vi hadde spist, kom finværet for fult. Solen steikte på himmelen, og det var varm og herlig. Enn å være så heldig da? Det va jo meldt regn hele dagen, men vi hadde jo nesten ikke regn i det hele tatt.  Vi fikk tatt noen fine bilder ute i solen, og etter en liten fotoshoot dro vi hjem til svigers. Det ble det servert grillmat, is, kaker, muffins og mye annet godt. I går ble vi stappmette alle sammen, jeg tror aldri barna har spist så mange is før. Og på 17.Mai er det lov. Barna hoppet på trampoline og jeg fikk noen herlige minutter i solveggen.

For en fantastisk dag! Gratulerer så masse med dagen alle sammen. Håper alle har hatt det fint!

LINDA H JOHNSEN

Jeg er ei livsglad jente fra Trondheim som blogger om hverdagen som mamma, shopping og min store lidenskap, barneklær! Takk for at du tok turen innom min blogg, håper å se deg igjen snart! Legg gjerne igjen en kommentar