hits

Trening og kosthold

En kamp jeg ikke kan tape

Jeg har vrt ekstremt avhengig av sukker s lenge jeg kan huske. Spesielt ille har det vrt de siste 5 rene, hvor jeg har spist mellom 200 til 500 gram sjokolade hver eneste dag. Jeg har ikke tall p hvor mange ganger jeg har bestemt meg for slutte, men jeg gir alltid opp. Har liksom ikke orket slutte.. Noen kilo har det blitt p 5 r, men ikke s mye man skulle trodd etter s stort inntak, hahha egentlig s burde jeg ha rullet bortover gulvet. Men s ille har det ikke blitt... 

  Dessuten er det ikke kiloene jeg bryr meg mest om heller, det helsa jeg tenker p. En dag fikk jeg plutselig fikk nok. Jeg var lei av fle meg slapp, og avhengig av sukker for f energi. Derfor bestemte jeg meg! (som mange ganger tidligere) Men denne ganger var det annerledes:  Den 01.01.18 var det stopp. Full stopp. Ingen godteri, kaker eller brus, og n har jeg fullfrt mine frste 26 dager uten godteri! Jeg er s stolt og glad for at jeg endelig er kvitt avhengigheten. Tilogmed nr vi har godis i hus s bryr jeg meg ikke lengre.

Energien har kommet tilbake, og jeg har mer lyst til trene enn spise godteri. Det var tft de frste ukene, men n har ting gtt seg til. Kroppen har vent seg av sukkeret, og jeg fler meg bedre enn p lenge. Og slik skal det fortsette! P disse 26 dagene har jeg i tillegg gtt ned 4 kilo, og det er jo bare en bonus. Og litt forventet nr man plutselig stopper med et slikt inntak. 

Det skal ikke mye til for skremme meg

I gr hadde jeg endelig mulighet til dra p en lang lpetur i skogen, og siden jeg hadde god tid, s bestemte jeg meg for prve en ny lype. Jeg var godt utstyrt med GPS og fitbit, og var klar for en lang lpetur i finvret. Men s idyllisk skulle det ikke bli.

Det tok ikke lange tiden fr jeg presterte rote meg bort i skogen. Jeg er ikke den med den beste retningssansen, og jeg flte jeg havnet p ville veier. Men heldigvis hadde jeg GPS med meg i appen p telefonen. Da var det bare ta frem mobilen, og finne ut hvor jeg var. Men s lett skulle det alts ikke vre.

I samme sekund som jeg pnet mobilen, presterte den sl seg av. Selv om jeg hadde over 34% strm. OMG! Er det ikke typisk. Da begynte jeg bli litt stressa. Jeg er fortsatt plaget med intens trrhoste, og nr jeg lp s ble det til tider tungt puste. Og n var jeg p ville veier i tillegg. Det skal faktisk ikke mer til fr jeg blir skeptisk til situasjonen.

Men nr man er i skogen, er det mange ting i naturen man kan bruke for finne veien. Jeg hrte en bekk som rant i nrheten, og tenkte det var logisk at bekken ledet ut i vannet jeg var p vei til. Derfor bestemte jeg meg for flge bekken. Det viste seg vre lurt, for plutselig kom jeg frem til vannet, og da visste jeg hvor jeg var. Turen gikk rett hjem da jeg fant den kjente stien, for uten musikk p ret er det ikke det samme vre p lpetur. Men jeg fikk meg iallefall en 40 minutters runde, og det er ikke verst det heller.

Hipp Hurra

I did it!!

 

P Tirsdagen valgte jeg ta en treningstur ute til tross for ekkel hoste gjennom hele dagen. Lungene fungerte veldig bra under joggeturen, og jeg fikk ingen hosteanfall nr jeg trente. S min konklusjon er at det fint fungerer trene selv om man er plaget med hoste og forkjlelse!

 

Men ble jeg frisk?

 

P Onsdagen hostet jeg like mye som dagen fr, ikke mer, men heller ikke mindre. S jeg ble ikke frisk av trene, men s ble jeg heller ikke verre og da er jeg fornyd. Selv om man ikke blir frisk av forkjlelse av trene, s fr man veldig mye mer energi, fler jeg i alle fall. S da er det bare fortsette i samme sporet fremover. Fr ikke sagt hvor godt det fles etter en treningskt. Det er bare helt supert alts!


 

At det gr an

I gr kveld da jeg skulle legge meg begynte jeg hoste s ille at jeg fikk store smerter i brystet. Jeg har helt sikker p at jeg mtte til legen i dag, og at jeg har ftt bronkitt eller noe i den gata. Men i morgest da jeg vknet flte jeg meg haket bedre. Det var ikke s mye hosting resten av natten, og heller ikke p morgenen. Men da jeg kom p jobb, da begynte det igjen.

Jeg hostet og hostet, helt til trene sprutet og ynene ble illrde. TIlslutt begynte jeg brekke meg fordi jeg hostet s mye. Da fles det ille sitte p jobb. Men heldigvis gikk det seg til utover dagen. Med god hjelp fra halstabletter, vann og kakao. Hahha,, hva gjr man ikke for prve bli frisk?!

N vurderer jeg om jeg skal ta meg en treningskt! For noen er bygd slik at de bare kan lpe av seg sykdom, det har jeg faktisk sett meg egne yne. Er usikker p om det er tilfelle for meg alts, men det skader kanskje ikke prve? En rolig joggekt br jeg kanskje klare.. Fr se om jeg orker hive meg rundt, for akkurat n fles drstokkmila ganske lang. 





 

Jeg m bare bli imponert

Jeg er utrolig imponert over meg selv de siste ukene, jeg har sltt flere personlige rekorder, og overrasket meg selv flere ganger p kort tid. P Mandagen fikk jeg ny rekord p lpetur, for da jeg var ute p og lp i 70 minutter. Ikke bare lp jeg, men jeg hadde med meg barnevogn p slep ogs, noe som gjorde turen ekstra tung.

 Det er ikke mange mnedene siden jeg var ekstremt slapp og ikke greide gjre noe annet enn dra p jobb, litt husarbeid og sove. Men n begynner energien komme seg. Jeg eeeelsker lpe, og har alltid likt lping. Da jeg gikk p vidregende s lp jeg 1,5 timer flere dager i uken! Men det begynner bli noen r siden. 

Derfor er jeg superstolt for at jeg for frste gang etter ha ftt barn, greide lpe i 70 minutter. De fleste mler hvor langt de lper og ikke hvor lenge. For noen er antall kilometer det viktigste. Men for meg er ikke Km viktig i det hele tatt, for meg handler det kun om hvor lenge jeg greier holde ut.

Ikke nok med at jeg fikk ny rekord p Mandag, men p Tirsdagen slo jeg igjen rekorden min. Da lp jeg 90 minutter. Jeg er s stolt! Jeg fler meg s levende nr jeg har energi til trene, og merker at trening ogs gir masse energi tilbake.

I dag har jeg en velfortjent treningsfri dag, ikke fordi jeg selv vil det selv, men fordi jeg er hjemme alene med barna. Og det er sikkert bare godt, for jeg er fortsatt smsliten etter grsdagens tur. Men fy s stolt jeg er! N gleder jeg meg til neste lpetur. Jeg tviler p at den blir p 90 minutter, men jeg er superfornyd med 60 minutter ogs jeg da. 


Deilig f til bde jobb og trening, og fungere godt i hverdagen igjen. Endelig!!! 

Som fly

Denne uken har som de fleste andre uker gtt utrolig fort, og n er det allerede Fredag! Dette har jo vrt en kortuke p jobb med fri p Mandagen, s har jeg i tillegg byttet arbeidssted et par dager.  Med litt variasjon s gr tiden ekstra fort, men jeg fler heldigvis at jeg har ftt gjort unna mye. Vi har blandt annet vrt p trening med storebror, og en dag denne uken var det dugnad i barnehagen. Ikke rart dagene flyr avgrde nr hver dag er fullstappet med planer. 

I gr hadde jeg ukas frste treningskt, og da testet jeg ut noen sko jeg ikke har brukt s mye tidligere. Skoene var helt magisk, og det fltes ut som fly nr jeg lp p tur. Det er helt utrolig hvor mye lettere det ble lpe med lette sko, og hvor mye mer energi jeg hadde. Jeg spurtet og trente intervaller, og flte jeg kunne lpe en evighet. Det var ukas frste og beste kt, og n gleder jeg meg allerede til neste kt. Jeg elsker lpe, og fler meg alltid s bra etter en lpetur.



Drlig

Faktisk s presterte jeg sovne klokken 9 i gr kveld, og det s mrkt ut med tanke p trening. Heldigvis ble jeg vekket av samboeren min, og dro for trene klokken 23! Bedre sent enn aldri, selv om det ble en sen kveld. Er utrolig glad jeg gjennomfrte, og ser frem til dagens kt, det kan jo bare bli lettere! Jeg er iallefall veldig motivert til f form og kondis p plass. 

Det var forferdelig tungt komme igang med treningen, det m vre den tyngste kta jeg har hatt p lenge. Og innsatsen var drlig, rett og slett. Men jeg fikk presset meg gjennom en times treningskt, og etterp fltes det veldig godt. Det fles alltid s godt etterp, lite slr den flelsen man fr etter en gjennomfrt treningskt. Derfor gleder jeg meg allerede til neste gang, selv om det kan vre tungt mens man holder p. 




 

Tft komme igang

Jeg kan rlig innrmme at jeg har skeiet ut i psken, og det er egentlig helt greit. For det var planlagt p forhnd, og i pska hadde jeg bestemt meg for kose meg litt ekstra uten telle kalorier. Livet uten sukker fortsetter neste Tirsdag, og enn s lenge kan jeg bare nyte det. Det har heller ikke blitt s mye trening som jeg nsket i pskeferien, men i gr hadde jeg endelig anledningen til ta meg ei treningskt!

Jeg startet med en lpetur p 40 minutter, og det var utrolig deilig. Jeg lp en runde jeg ofte lp der vi bodde fr, og det var utrolig gy lpe p gamle trakter. Etter kta dro jeg hjem og trente styrke. Det var utrolig tungt, men samtidig s  veldig godt. Trening gir utrolig mye glede, kanskje ikke alltid under kten, men etterp fles det magisk.

P ettermiddagen hadde mamma invitert oss med ut for spise middag. Vi mtte broren min og samboeren hans, og spiste bde forrett og en herlig middag. Vi ble stappmette hele gjengen, og hadde det veldig hyggelig. Det er ikek ofte vi er ute spiser sammen bare oss, s det var utrolig koselig! 









Ha en fortsatt fin pske alle sammen! 

Jeg greide mlet

I dag har jeg vrt en tur hos legen, og pakket til hyttetur. Mlet i dag var f til en treningskt, den 5. kten denne uken, og til tross for at jeg har sovet litt lite i natt, s greide jeg gjennomfre. Det ble ikke den lengste kten, men jeg fikk iallefall trent litt styrke, og kt pulsen litt. Jeg er ordentlig motivert til f ryggen p plass, s den daglige treningskten er virkelig et must for bli kvitt smertene. Det er helt utrolig egentlig, s lenge jeg er i bevegelse s kjenner jeg ingen smerter, men med en gang jeg sitter rolig, s kjenner jeg det igjen. Derfor m jeg vedlikeholde og trene masse. 

N kan jeg ta helg med god samvittighet

Det m vre farlig

Jeg har vrt bevisst p dette lenge, men ikke orket gjort noen endringer - helt til n. Endelig vknet jeg og inns hvor farlig det faktisk er for kroppen holde p slik jeg har gjort. Da tenker jeg ikke bare p vekt og utseende, men p helsa. Helsa er absolutt det viktigste! Sjokolade har vrt min store avhengighet de siste rene, og jeg tror ikke jeg overdriver nr jeg sier at jeg har spist 400 gram sjokolade hver eneste dag.

Forrige uke tok jeg et valg. N var det nok, jeg tror ikke kroppen tler dette kostholdet lengre. N var det slutt p sukkerholdige varer og godteri i ukedagene. Sukker skulle erstattes med trening og sunn mat. Var utrolig spent p hvordan det skulle g, da jeg har vrt ekstremt sukkeravhengig.

Heldigvis kan jeg n, en uke etter oppstart, si at dette har vrt lekende lett. Overraskende lett faktisk, og jeg kan undre meg selv over hvorfor jeg ikke har tatt dette valget tidligere. Fra vre avhengig av sukker, s kjenner jeg kroppen heller craver sunn mat, noe som er en veldig god flelse. Jeg har ftt s utrolig mye mer energi, og fra blekke utmattet klokken 21 hver kveld, s holder jeg det gende til 01 p natten fordi jeg er s energisk at jeg ikke greier legge meg. Det fles bra! Er utrolig glad jeg endelig tok dette valget. Bedre sent enn aldri!


Dette har blitt en av mine nye frokostfavoritter; Skyr yoghurt med granola og blbr. 


 


Ha en strlende uke alle sammen! Snart er det pske, og da er det lov kose seg litt ekstra. Tilogmed for meg! 

Middagsfavoritter

Er det noe vi her i huset virkelig elsker ha til middag, s er det laks og kylling. Det er to favoritter bde hos barna og hos oss voksne. N er det alt for lenge siden vi har laget en ordentlig kyllingsalat, og det begynner bli noen uker siden sist vi hadde laks. Derfor blir det bde laks og kylling p menyen i dagene fremover. Kan bare glede meg! 



Jeg har ftt meg en treningspartner

Jeg er egentlig typen som foretrekker trene alene, spesielt nr jeg skal p joggetur. Om jeg trener alene kan jeg ta ting i mitt eget tempo, uten mtte ta hensyn til en treningspartner. Om jeg trener med noen som er raskere og har bedre utholdenhet, mister jeg fort motet. Men likevell, det er ingen grunn til ikke ha noe treningspartner. For en treningspartner kan vre veldig s motiverende i lengden. 

N har jeg endelig funnet den perfekte treningskompis! Nemlig Dexter! Dexter er hunden til broren min, som bor i nrheten av oss. N lner jeg han nr jeg skal p joggetur, og det er helt fantastisk. Han f meg til lpe fortere, og lengre. Kunne aldri tro det betydde s stor forskjell trene med en partner, selv om det bare er en hund. Vi stortrives p tur sammen! 





 

Galskap

I gr hadde lilleprinsen fri fra barnehagen, s jeg tok med meg smttisene p noen smrend. Vi endte til slutt opp p Skeidar hvor jeg endelig fikk tak i helfigurspeil og et kjempe fint pledd jeg har nsket meg. Siden vret var langt ifra fint, koset vi oss hjemme resten av dagen med masse leking innendrs. 

Da pappsen kom hjem og vi hadde innetatt en sunn og god middag, var det klart for kveldens joggetur. jogge rett etter middagen er ikke anbefale, men det var da jeg hadde tid.  Jeg merker stor forskjell p kondisen etter alle disse joggeturene jeg har fullfrt, n kan jeg jogge uten stopp s lenge jeg vil, og tilogmed opp bratte bakker. I gr jogget jeg opp en bakke jeg alltid har gtt tidligere, fordi den er s bratt. 

Jeg presset meg mer enn noen gang, og da jeg kom p toppen greide jeg nesten ikke puste. Jeg datt sammen p bakken mtte virkelig hente meg inn for komme meg videre. Galspa, men FY s godt det var. Jeg elsker jogge, og fler meg s levende nr jeg er p joggeturp. Love it! Og det beste av alt, man kan virkelig ta helg med god samvittighet! 


#trening

Flue i nesa

N har jeg nettopp vrt p en herlig Late Night Run! Det var helt magisk! Jeg elsker sommeren alts; varme i luften, rosa himmel og ikke minst fuglekvitter og insekter. Hahah, kunne kanskje klart meg uten insektene, men likevell, det hrer sommeren til. Da jeg lp fikk jeg plutselig en flue i nesa av alle ting, hhaha, forferdelig ekkelt. Heldigvis kom den like fort ut igjen.

En ting er iallefall sikkert, p tross av insektene som kommer frem om kvelden s kommer jeg garantert til fortsette med lpeturer p kveldstid. Det var en herlig flelse for si det mildt.


 

Fy s deilig

I gr fikk jeg muligheten til ta den frste joggeturen denne uken, og den muligheten mtte jeg selvflgelig benytte meg av.

Ingenting er bedre enn en joggetur i solskinn p ettermiddagen. Heldigvis kunne jeg jogge uten vogn denne gangen, og da blir hele joggeturen s mye lettere.

Jeg lp totalt i 50 minutter, noe som var utrolig tungt i starten. Men desto lengre jeg jogger, desto lettere er det.

S fra g med blodsmak i munnen og tenner som klr og fles som de skal falle ut (hahah aldri opplevd under trening tidligere, s denne var ny) kunne jeg jogge non stop uten problemer. Jeg elsker virkelig lpeturer, man fler seg s levende underveis, og etterp. S er det godt med litt sol p kroppen ogs da. Dette blir ikke min siste tur denne uken for si det slik

Mister motivasjonen

Jeg hadde et ml om g ned i vekt fr sommeren, hele 7 kg. Og jeg har absolutt ikke gitt opp enda, selv om sommeren nrmer seg med stormskritt. Jeg jogger en del, og trener mer enn jeg har gjort tidligere. Men jeg m innrmme at nr vekta str p samme tall som den har gjort i flere uker, s er det lett miste motivasjonen. De ukene jeg har vrt supersunn og jogget mye, er vekta akkurat den samme som den var den uken jeg spiste masse godis og holdt meg helt unna trening.

Det skjnner jeg ikke! Hvordan gr det an?

For meg er vekta en av de strste motivasjonfaktorene jeg kan ha, men nr den str bomstille s blir det kjedelig og demotiverende.

Jeg har ftt tips om mle med mlebnd for heller se p resultatene den veien, og det er kanskje ikke s dumt. S da sprs det om jeg m greve frem mlebndet fra skuffen begynne mle en gang i uken. Kan jo hende det gir mer motivasjon enn en vekt som str bomstille!


Treningsupdate

Det er Lrdag, og tid for en treningsupdate for denne uken.

Frst m jeg bare f sagt at solskinn, bl himmel og god musikk er viktig for motivasjonen! Nr det gjelder sola, s har den vrt bde p og av denne uken.  Sol betyr masse energi til trene og kose seg p joggetur. Jeg har kommet godt i gang med min favoritt treningsform, nemlig lping. Jeg har til og med ftt muligheten til lpe p tur uten trille vogna foran meg samtidig, noe som har vrt veldig befriende. Det er litt enklere lpe uten vogn, selv om det er veldig koselig ta med tulla p lpetur ogs.

Hver eneste dag jobber jeg for holde meg sunn, litt for sommerkroppen, men mest for helsa. Og tro meg, det er en JOBB! Nr man er vant til spise en 200gr sjokolade hver eneste dag, s er det vanskelig holde seg uten. De dagene jeg er p jobb er det enklere, men nr jeg er hjemme s er det ikke like lett. Heldigvis har jeg funnet sunnere alternativer, som bde metter og smaker godt! Jeg er jo bare i startfasen enda, men jeg har troa p at jeg skal klare vre flink frem til sommeren, holde usunnheter til en dag i uka som de fleste andre jeg kjenner.

Har ikke trent s mye som jeg hadde hpet jeg skulle rekke denne uken, men desto enda mer giret p f det til i uken som kommer!



 

Endelig levende

Denne uka begynte jeg trene p treningssenter som jeg har nevnt tidligere, og jeg m bare f si det: Det fles Amazing!  jeg har tilogmed begynt med intervalltrening, og det er ingenting som fr meg til fle meg mer levende. Fra  vre sengeliggende med svak og syk rygg, til lpe s raske jeg greier, s fort at jeg begynner hoste etterp. Da vet man at man har gjort en god innsats. Etterp fles det helt amazing. Jeg er  utrolig glad for at jeg endelig har kommet i gang med treningen, det merkes p kroppen, formen og humret! Endelig fler jeg meg levede igjen. 

Jeg trener ogs ryggen hver eneste dag. Jeg nekter bli sengeliggende igjen. Og hittil har det funket veldig bra. Ingen ryggsmerter, bare stive muskler - men det er et bra tegn 




 

Prosjekt sommerkropp! -20 kg

N har jeg meldt meg inn p treningssenter, HIpp hurra!! Jeg gleder meg utrolig til komme igang. Ryggen er s bra n at jeg kan begynne trene, men jeg br nok vre forsiktig i starten. Fremover skal jeg iallefall mye trene rygg, slik at den blir sterkere og tler mer belastning. S skal jeg selvflgelig jobbe for komme i form igjen, noe jeg ser utrolig frem til. Back to normal! 


Magen 6 uker etter fdsel

Prosjekt sommerkropp! -20 kg

Under svangerskapet gikk jeg opp 12 kg totalt. Da jeg var gravid med lilleprinsen gikk jeg opp 13 kg, og de var borte ilpet av en uke etter fdsel. Denne gangen har det gtt tregere. Jeg mangler fortsatt 2 kg for vre der jeg var da jeg ble gravid. Men selv om jeg oppnr dette, s er det fortsatt 20 kr igjen til mlet. Hahah hres sick mye ut, men det er viktig sette seg ml. jeg kommer selvflgelig ikke til n mlet fr sommeren, men forhpentligvis ilpet av ret. 

Mitt frste ml er alts de siste 2 kg som kom ilpet av graviditeten.

Alle som kjenner meg vet jeg er en skikkelig godismons, i de siste to rene har jeg spist over 200 gram sjokkis hver eneste dag. S jeg m nesten innrmme at jeg er Sukkeravhengig. Og det er ikke lett komme seg ut av. Men skal man ha kjangse til i det hele tatt f en ok sommerkropp s m man bare kutte ut sukkeret. Kan iallefall ikke fortsette slik som fr, med 200 gr hver eneste dag.

N er det 41 dager igjen til jeg skal sprade rundt i bikini! S jeg har ikke god tid akkurat.

Denne uken begynte jeg med jogging igjen. Det fles magisk jogge, og at kroppen er lettere enn da jeg gikk gravid. Da var det meste tungt,  men n har jeg masse energi. I dag fullfrte jeg min 3. joggkt. Kan ikke jogge hver dag, for da kjenner jeg det i magen. Det er jo bare 5 uker siden fdsel, s jeg kan ikke overdrive i starten. Men jeg gleder meg til trene mer intensivt.

Skal holde dere oppdattert hvordan prosjekt sommerkropp gr fremover.


Bildet tatt rett etter fdsel


Bildet tatt n

Sommerkroppen

Etter fdselen fltes plutselig kroppen 100 kg lettere, alt var s lett plutselig, og jeg kjente kroppen fylles med ny energi. Jeg hadde mest lyst dra p en joggetur med en gang, men det er kanskje noe av det dummeste man kan gjre. Frst er det viktig at kroppen fr komme tilbake til normalen, og alt skal gro og heales etter fdsel. Det er nok lurt vente i 6 uker, som anbefalt.

De som kjenner meg vet at jeg ikke er s veldig tlmodig, s i dag hadde jeg min frste treningskt. Det er kun gtt 3 uker siden prinsessa kom til verden, men jeg trente rolig, og ikke noe som pvirker magen. Og vet dere hva, det fltes utrolig deilig. Kommer et innlegg etterhvert om hvilke ml jeg har,og magebilder fr og etter fdsel. Det er ikke lenge til sommeren n, s det blir nok hardtrening fremover .

Hittil har jeg gtt ned 10 kg, av totalt 12 kg som jeg la p meg i graviditeten. De frste ukene gikk jeg ned 0,5-1 kg hver dag.hahaa gr fort i starten, men s roer det seg og jeg m jobbe hardere





 

Trening etter fdsel

Jeg har ikke jogget p et r! Men i dag dro jeg endelig p min frste joggetur etter fdsel. Jeg trodde jeg trengte barnevakt nr jeg skulle ut jogge, men jeg tok like gjerne med meg Lukas, og det er jeg glad for!

Men fr man begynner meg joggetrening og situps etter fdsel m man ha god kontroll over bekkenbunn musklaturen. Hvis ikke s kan treningen gjre vondt verre. Helt siden fdselen har jeg trent bekkenbunn hver dag, og n 8 uker etter fdsel kunne jeg endelig jogge igjen. De sier jo man br vente 6 uker, men for vre 100% sikker ventet jeg 8 uker. Tenkte det var tryggest siden jeg ikke har vrt p legesjekk enda, skal ikke fr til uka.

Det trene med barnevogn var helt supert! Ekstra god trening!  Kondisen min var mye bedre enn jeg hadde trodd, men i bratte oppoverbakker tok jeg "pause". Istedet for jogge gjorde jeg utfall opp hele bakken, men annenhver fot. Siden bakken var s bratt kunne jeg g langt ned, og kjente det bde i lr og rumpe.

Da vi kom til flata igjen var det p'n igjen med jogging! Vi var ute en time, og jeg er stolt over egen innsats. Lukas l koset seg i vogna mens jeg strevde og stod p. Mtte bruke ekstra muskler for pushe vogna foran meg, og holde den igjen i nedoverbakker! Det funket s bra, s jeg kommer til ta med meg Lukas p mange joggeturer fremover.

Det som er viktig etter at man har trent med barnevogn er strekke/tye ut musklene i nakken og skuldrene nr man kommer hjem. Ellers kan man fort stivne - man holder trossalt hendene i samme posisjon leenge, og det kjennet man! Ta p gode treningssko og ta med vann. Da er man fit for fight!